Valvaka, Nederländerna, i kväll

Hej!

SR har utlyst en direktsänd valvaka från Nederländerna i kväll, onsdag den 15 mars. Problemet är att det är omöjligt att få någon information om var den ska sändas. Inte i någon av radiokanalerna i alla fall, som det förefaller av tablåerna. Och söker man på "Valvaka Nederländerna" kommer man hit:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2938&artikel=6648426

Skulle inte SR, liksom exempelvis BBC i Storbritannien, kunna börja med TYDLIG och MYCKET KLAR information med STORA BOKSTÄVER redan på första sidan man kommer till när man går in på hemsidan?! SR:s tafatthet härvidlag är faktiskt fullständigt förbluffande.

Som det nu är får jag be er skicka mig en direktlänk till stället där ni direktsänder från valvakan i Nederländerna om några timmar. Flera tusen lyssnare kommer inte som jag att skriva till er, utan i stället i den totala informationsbristen ge upp och strunta i att lyssna. Det är tråkigt.

Kör hårt,
Bellis

Kommentarer

  • Hej Bellis!
    Dessvärre var vi inte bemannade på denna supportsida vid den tid du skrev till oss. Jag skickar din synpunkt till vår nyhetswebb som bättre kan svara på denna typ av frågor.