Välja om länk till sr.se ska öppna i appen

Många gånger har jag fått tips om program eller reportage av mina vänner. När jag klickar på länken i min iPhone kommer jag till se.se, men inte till SR Play appen. Då jag oftast vill lägga in den i min lista i appen går inte det utan jag måste manuellt öppna appen och leta efter programmet där och lägga till det.

Kommentarer

  • Hej,

    Play kan öppna alla länkar som ser ut såhär "https://sverigesradio.se/play/[avsnittsID]". Jag förstår dock att det kanske inte riktigt hjälper när länkarna du får inte innehåller biten med just "play/", men från en avsnittssida på sr.se kan man öppna avsnittet i appen och det kanske är det enklaste alternativet.

  • Gunnels inlägg har jag flyttat hit:
    Wiveca Ringmar på Ekot talar föredömligt tydligt​​​
    Annika Webbmaster