Vad har hänt med RDS?

Varför börjar nyheterna en minut för tidigt, och slutar en minut för tidigt?
Man missar ju vädret.

Kommentarer

  • Hej
    Vilken kanal är det du lyssnar på?
    Och händer det alltid?

    mvh
  • Hej.
    Jag har kört upp till Norrland i natt, och RDS har slagit om till nyheter en minut före tillslaget, och sedan har det slutat sända mitt i nyheterna.
    Jag är i Umeå just nu, och samma sak här, nu på morgonen.
    Jag lyssnar på musik via mobilen medans jag kör, därför har jag aktiverat rds för att få nyheterna.
    Har P3 på kvällar, för att slippa lyssna på sporten.
    Mvh, Lillo Svedin, Märsta
  • Hej Lillo!

    Detta är egentligen ett forum för support på våra webbtjänster, så RDS och andra tekniker kopplade till FM har vi webbmastrar inte så stor kunskap om.

    Något verkar ha hänt. Andra lyssnare har också rapporterat in RDS-problem till forumet:
    RDS Tidssignal OK? (10 april)
    CD-text tillbaka med ny RDS-elektronik? (4 april)

    I den senare tråden skriver Per om en artikel han läst:
    Radionytt: Teracom byter ut SR-s RDS-kodare

    Teracom bör ha bäst information. Per G Borgå, som nämns i artikeln hos Radionytt, har e-post per.g.borga@teracom.se
    Annika Webbmaster