Väckarklockan i Android-appen: schema

Skulle va bra om man kunde ställa in vilka dagar man vill att klockan ska sätta igång, som en vanlig klocka på mobilen.

Kommentarer

  • Hej Lina!

    Visst menar du att du vill ha ett mer flexibelt schema än dagens, där det ju går att ställa in en tid för "vardagar", som inte gäller lördag och söndag. För alla som har "regelbundet oregelbundna" tider, till exempel en återkommande sovmorgon i veckan, vore det ju en väldigt stor förbättring!

    Samtidigt är du kanske den andra eller tredje lyssnaren under hela appens historia som efterfrågat detta, så det kanske inte är det vi bör prioritera högst om vi ska gå på vad vi tror att lyssnarna önskar sig i app-förbättringar ... (Men folk som vill ha funktionen har kanske inte ens tänkt på att be om den?)

    Jag lovar inte att vi genomför ditt förslag. Däremot lovar jag att höra med de kolleger som arbetar med appens form och funktion hur de ser på saken, samt med den kollega som ansvarar för att vi lägger skattepengarna på rätt saker.

    Rent tekniskt ska det vara rätt lätt att få till, säger utvecklarna. Och att det är lätt (=billigt) ökar möjligheten att förverkliga det enormt.

    Tack för att du vill hjälpa oss att göra appen bättre!
    Annika Webbmaster
  • Här är en till som önskar en mer flexibel väckarklocka! 😀
    Bäst vore kanske att man kunde skapa flera parallella väckarklockor som man oberoende av varandra kan aktivera samt välja dagar och kanal för (på samma sätt som i Androids klockapp).
  • Hej och förlåt att vi inte återkopplade på ditt förslag, som är bra.

    Vi har inga planer på "mer flexibel väckarklocka" inom den närmaste tiden, men den här typen fullt realistiska förbättringsförslag går app-teamet igenom då och då.

    Just här lider Android kanske lite av att Iphone-appen inte har någon väckarklocka alls. Den är helt borttagen på grund av Apples tekniska begränsningar. Eftersom vi helst vill att apparna ska vara så lika som möjligt mellan de två plattformarna, lägger vi mer krut på att utveckla förbättringar som kan komma båda apparna tillgodo :/

    Tack för att ni vill hjälpa oss att göra appen bättre!
    Annika Webbmaster