Väckarklockan börjar pipa efter att jag stängt av den

Hej,

Jag är en mycket nöjd användare av er väckarklocka. Jag vaknar till den varje morgon och har ställt in den på att starta radion, inte att pipa.

Sedan en månad tillbaka (?) så har ett mytt beteende infunnit sig. Väckarklockan startar som vanligt radion på utsatt tid. Men när jag stänger av radion så börjar appen att avge väckarklockans ringsignal istället. Om man försöker stänga av ringsignalen så går inte det eftersom väckarklockan redan är avstängd. Det enda sättet att stänga ringsignalen är att stänga alla pågående program på telefonen.

Tacksam om ni har möjlighet att titta på det problemet.

Mvh
Magnus

Kommentarer

  • Tack för att du rapporterade in det!

    Jag arbetar första dagen efter semestern idag, men en tid innan jag gick på semester rapporterade Emma in samma fel:
    Väckarklocka - telefonens alarm startar när jag stänger av appens alarm

    Är det okej att vi fortsätter felsökningen i den tråden, eftersom det är mer effektivt att söka efter mönster ihop?
    Annika Webbmaster
  • Att jag tog upp min semester var för att jag tänkte skriva att jag inte vet om det har droppat in fler med detta problem sedan dess och hur det har gått med felsökningen 😀
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika,

    Bara trevligt att du nämner din semester.

    Ja, det verkar vara samma problem så slå gärna ihop, men jag vill gärna bli uppdaterad om progress så att jag vet hur det går.

    Såg att det rapporterades redan i mitten av Maj. Hur går det? Har någon börjat felsöka?

    Mvh
  • Ja, det verkar vara samma problem så slå gärna ihop, men jag vill gärna bli uppdaterad om progress så att jag vet hur det går.
    Jag kan tyvärr inte flytta ditt inlägg till en annan tråd, men om du själv går till denna sida, https://kundo.se/org/sverigesradio/d/vackarklocka-8qeg/ och skriver "jag har samma fel", så får du aviseringar med e-post när någon annan skriver i den tråden. Du behöver alltså inte lägga tid på att beskriva felet en gång till, för om du bara "kommer in i tråden", så kan jag kopiera in det som jag tror är viktigast av det du skrivit här och kartlägga sådant som är bra för oss att veta.
    Har någon börjat felsöka?
    Vi hade börja innan min semester, men då hade vi inte lyckats återskapa felet - vilket brukar vara en förutsättning för att lösa det. Jag har ännu inte hunnit stämma av med utvecklarna om de gjort några framsteg sedan dess, men återkommer om den saken. (Helst i den andra tråden, men om du inte förstod hur jag menar att du ska göra, så fortsätter vi felsökningen i två olika trådar.)
    Annika Webbmaster
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.