Väckarklocka Mån-Sön

Man kan bara sätta väckarklocka Mån-Fre, varför har ni valt att ha så?

Kommentarer

  • Hej Magnus!

    Det är extremt mycket enklare att skapa en sådan regel, än att skapa helt fria och flexibla scheman.

    Även om det förstås skulle vara önskvärt att kunna styra på andra vis, så att man slipper väckas på onsdagar om man har sovmorgon då exempelvis, var detta vardagsschema en variant som hjälper många.

    I Iphone-versionen av appen saknas för övrigt vardags-schemat, så där måste alla användare ställa väckningen på nytt varje dygn.
    Annika Webbmaster
  • Ah, jag fattar plötsligt att du även vill få in helgen i schemat. Jag tar reda på mer om hur vi har resonerat.
    Annika Webbmaster
  • Ja, jag vill få in ALLA veckans dagar och att alla blir separerade. Det finns många som gör att Sverige lever på en helg och kvällar också. Jag kan tänka mig att det är "kontorstider" man har tänkt på när NI skapade denna funktion.

  • Hej igen!

    Det finns många som gör att Sverige lever på en helg och kvällar också.

    Eftersom min man arbetar kvällar och helger, har jag inte kunnat undgå att förstå att det finns andra arbetstider än måndag-fredag 😀 Men tack för påminnelsen!

    Vi vet att detta schema inte alls fungerar för alla, men det blir enormt mycket svårare (alltså dyrare) att bygga in en funktion där alla dagar är separerade. Vi valde mellan att göra denna variant eller att (som det är på Iphone) helt strunta i schema-möjligheten. Vi vill inte avstå från en bra funktion som hjälper många, för att vi inte kan göra en som hjälper alla ... (Hoppas att du förstod vad jag menar, fråga annars!)

    Hoppas att du ändå har nytta av appen och tack för att du berättade att en mer flexibel väckningsfunktion vore väldigt bra för dig!

    Trevlig helg, oavsett om du arbetar eller är ledig!
    Annika Webbmaster
  • Annika Webbmaster
  • Hej! Jag skulle vilja dra upp denna tråd på nytt då jag också önskar att ha väckarklockan varje dag och inte bara mån-fre. Skulle det finnas möjlighet för detta denna gång eller är det fortfarande en kostnadsfråga?
  • Erik, jag ber verkligen om ursäkt för att du inte fick svar på din enkla fråga. Din fråga var felaktigt märkt som "besvarad", men nu när jag gick igenom lite olika bra förslag, råkade jag se att det inte stämmer.

    Som vi båda vet är detta inget vi har valt att gå vidare med än, men förslaget finns kvar och är förstås fortfarande bra!

    Kort uppföljning:
    Vi samlar på oss förslag som rör just väckningsfunktionen, så att vi inte tappar bort dessa om vi en dag lägger tid på att förbättra alarmet - men än så länge har den dagen inte kommit.

    (Här är ett annat förslag som vi tycker är bra:
    Önskar två val i väckarklockan: maxvolym & gradvis ökande volym )

    Tack för att ni vill hjälpa oss att göra appen bättre och hoppas att du inte helt tappat tron på oss, trots att du inte fick svar på en rak fråga förrän nästan ett år senare. (Även om svar kan dröja, är detta kanske ett bottenrekord).
    Annika Webbmaster