Utöka apptitel för iPhone

Hej,
När man söker efter SR bland appar som finns i en iPhone (när de är nedladdade) så syns inte Sveriges radios app då denna är döpt till "play". Ikonen visar SR så visuellt så blir det SR play. Men skriftligt behöver du söka efter play i telefonen för att på det sättet få upp appen. Men mitt förslag är att ni likt andra playtjänster utökar titeln till att heta SR play och då ha ett genomgående namn i och för appen.
Tack.

Kommentarer

  • Hej Carin!

    Vi har fått liknande önskemål förut, till exempel här:
    Ändra appens namn till 'SR Sveriges Radio' så det går att söka på den på iOs

    Då var svaret att "det tyvärr inte går att göra så mycket åt det, just nu". Apple har sedan dess förändrat vissa saker i hur meta-data fungerar, och vi kommer att undersöka om det finns någon möjlighet att på så vis få telefonen att känna igen appen även om man söker på SR Play, som appen ser ut att heta av ikonen att döma, eller Sveriges Radio Play som appen heter hos Itunes

    Jag lovar inte att det kommer att gå, men jag lovar att vi kommer att undersöka detta och om det finns möjlighet att göra även dessa namnvarianter sökbara, så förstår vi absolut värdet av att ändra.

    Tack för att du tog upp detta problem!

    Annika Webbmaster
  • Jag hade också uppskattat detta otroligt mycket!
  • Hej sanna!
    Utvecklarna kollar på det här.