Uppspelning startar inte

Hej, jag lyssnar på SR via PC med
Google Chrome is up to date, Version 71.0.3578.98 (Official Build) (64-bit)

När jag trycker play på vilket program eller kanal som helst fastnar programmet, den säger bara Buffrar... Varken direkt från kanal eller poddar går igång.

Hälsningar
Niklas

Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej
    Fungerar det om du testar i inkognitoläge?

    mvh
  • Ja! vad innebär det?
    /Niklas
  • Du behöver nog tömma cachen i webbläsaren - när man kör i inkognitoläge så använder man inte den existerande cachen, så det är ett bra sätt att se om det är det som är problemet.
    Vi uppdaterade spelaren igår, så din webbläsare försöker nog hämta saker som inte finns längre.

    Instruktioner för hur man tömmer cachen finns här:
    https://support.google.com/accounts/answer/9098093?co=GENIE.Platform=Desktop&hl=en&visit_id=636838303915593491-1386145541&rd=1

    mvh
  • Tömde cache och startade om browser. Samma problem, Buffrar...
    märkligt
  • Har du några tillägg? Scriptblocker, anti-virus...

    mvh
  • Jodå, adblock plus, flash block plus, disable autoplay html5, de är dock avstängda på sr, och borde ju rimligen vara där även i incognitoläge? Symantec protection på datorn.

    Problemen startade igår em så uppdateringen är ju en trolig bov.
  • Skulle du kunna testa att temporärt stänga av tilläggen helt och se om det funkar?

    mvh
  • Stängde av Disable html5 autoplay, nu fungerar uppspelning igen.
    Tacktack!
    /Niklas
    Bästa svaret
  • Bra!
    Jag misstänkte att det kunde vara den som kunde vara problemet.
    Sedan tycker jag att det borde fungera om den är avstängd just för siten, men det kan hända att det är fler domäner som behöver vitlistas.

    mvh