Upphovsrätt

Hej!
Är det ok att fritt använda SR Play i undervisningen i skolan? I SKolverkets information om detta framgår bara att det är ok att använda SVT Play.
Mvh Camilla

Kommentarer

  • Hej
    Jag har skickat vidare frågan till våra jurister.

    mvh
  • Hej
    Det är inga problem att använda SR Play i undervisningen.

    mvh
  • Hej, är det OK att lägga upp korta klipp på sociala plattformar från radioprogram i Sveriges Radio?
  • Hej Hjalmar!

    Om det är ett klipp vi själva har lagt ut på hemsidan, så är det ok. Använd den "dela-funktion" vi har vid klippet för att det ska bli rätt!

    Däremot får du inte själv klippa ut en del av ett avsnitt, göra en ljudfil och dela denna.

    Hjälpte det svaret?
    Annika Webbmaster
  • Dela-funktionen är alltså den länk jag har markerat med gult här:

    Annika Webbmaster