Sonos: Tyst en stund varje dag

Varje dag blir det tyst omkring 9, 30 i ca tio minuter när vi lyssnar på radio uppland via soonos och SR appen!?

Kommentarer

  • Oj, det var mycket intressant (och tråkigt)!

    En Sonos-användare som lyssnar på P4 Väst och P4 Göteborg med Tunein har nyligen berättat att våra sändningar brutits vid vissa halvtimmes-slag under en längre tid, men dessförinnan har jag inte stött på något liknande.

    Se i Sonos-appen under Väckning att ni inte har ställt in ett regelbundet återkommande larm som bryter ljudet.

    Vilken kanal lyssnar ni på?
    Annika Webbmaster
  • P4 Uppland! Jag läste lite slarvigt, uppenbarligen.
    Annika Webbmaster
  • Era avbrott sker omkring 9.30. Kan det vara exakt samma tid varje gång?

    Den andra lyssnaren med liknande fel får avbrotten på exakta klockslag, bland annat 9.30 i morse, och det är då den "verkliga tiden" som avgör, inte "radiotiden". (Sändningen släpar efter ungefär två minuter i Tunein, så avbrotten sker exempelvis två minuter innan Morgon i P4 Väst sänder de lokala nyheterna.)
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    För den andra lyssnaren tror jag att problemet har att göra med att de använder Sonos klockradio-funktion, och då stängs radion av efter exakt två timmar.

    Kan det vara samma sak hos er? Om ni väcks av P4 Uppland klockan 7.30 varje morgon, så blir det ett avbrott 9.30 - om ni inte ändrar det som kallas Alarm Duration.

    Här ändrar ni i så fall! Det kan se lite annorlunda ut i er app men bör vara ungefär samma ställe:

    Om ni sätter tiden till No Limit, kommer dessa avbrott att upphöra.

    Annika Webbmaster