TuneIn repeterar livestreamat

Hej
Nu är jag i farten igen med ett kanske udda problem. Sedan en tid tillbaka upprepar TuneIn livesreamar från P1, P3 och P4 upp till 5 gånger de första 8-10 minutrarna sedan verkar det stabilisera sig. Senast idag lyssnade jag på söndags morgan och hörde ca 2 minuter aven telefonintervju under 8 minuter. Sedan var cykelturen slut och jag stömgde av. Senare lyssnade jag på P3. Första melodin tog 8 minuter att lyssna på de ca 3 minuterlåten varade. De följande 6-8 minutrarna spelade OK. i fredags lyssnade jag på P1 med WiFi för att se om det var mobildatarelaterat. Men nej. Samma fel att sändningen hoppar tillbaka och spelar om samma innehåll. Då lyssnade jag under längre tid och kunde inte hitta något mönster.
Jag har en iPhone Xs med senaste uppgraderingar. Jag har kontaktat TuneIn. De kan inte återupprepa problemet. Har du nått tips vad det kan vara?
Jag använder deras app eftersom den är integrerad med Waze. Annars använder jag också Play. Där finns inte problemet.

Jag hoppa denna är udda så du får nått att bita i.
Med vänlig hälsning, Gunnar

Kommentarer

  • Hej
    Har du testat att lyssna direkt via TuneIns hemsida?
    Jag ska ta och testa hur det beter sig hemma via Sonos i helgen.

    De använder dock samma strömmar som flera av våra egna tjänster använder, och vi har inte fått några andra felrapporter.

    mvh
  • Hej Karolina

    Jag har testat via Bang&Olufsen Beosound Core. Där har jag inte hörs problemet. Korta teater på iPad går ocksä bra. Felet vill iag påstå jag bara haft på iPhone sedan senaste versionen och när Apple separerade iphone och ipad os.
    i bland går det att lyssna länge utan problem. Ibland är det kaotiskt. I dag vid 15.40 tiden lyssnade jag på Epsein &Nordgren. När jag gick mellan Kistagången 6 och Helenelunds station hörde jag Thomas berätta fem gånger, om hur man kokar sin polismössa när man går i pension. Det är en promenad på ca 10 minuter. Sedan kom kulturnytt och sjöväder som jag lyssnade på utan problem.

    jag har varit i kontakt med Tunein och de har konstaterat att det faktiskt sker men ser inget hos dem. Här kan du lyssna på ett exempel som inte är så hemskt. Lyssna vid 1.27 och 3.36 in i filen https://youtu.be/YeJVUR2X7N8

    Mvh Gunnar

  • Hej Karolina

    Har du hunnit fundera på detta problem och vad det kan bero på?
  • Hej!
    Jag hade tyvärr inte möjlighet att lyssna förrns nu i helgen, och jag fick några hopp, men inte lika många som du.
    Men jag fick ganska många störningar, som jag tror beror på mindre hack.
    Jag ska också prata med de som har hand om streamingen och se om de har några idéer.

    mvh
  • Hej
    Det visade sig att hoppen jag fick berodde på ett problem med P3-strömmen, vilket är åtgärdat nu.
    Har du fortfarande problem med att det hoppar?

    mvh
  • Hej.

    Nej, jag vill nog säga att det fungerar bra nu. Det enda jag märkt är att om jag pausat en direktsändning och sedan fortsätte lussna, så har det efter ett tag hoppat fram till aktuell tid. Men det är bara en gång så det är inget jag vet om det går att upprepa.