TuneIn, BluOS, Bluesound Node

Hej!
Jag har under några års tid lyssnat på radioprogram i efterhand via TuneIn i appen BluOS. BluOS-appen används för att styra streamern Bluesound Node. Detta har fungerat alldeles utmärkt och gör så fortfarande för många program, t.ex. för Musikmagasinet, Vetenskapsradion - på djupet, Snedtänkt med Kalle Lind och Filosofiska rummet. Men för programmet Musikrevyn här det hänt någonting. Det som har hänt är att de senaste programmen inte längre görs tillgängliga. Det sista avsnittet av Musikreveyn som är tillgängligt i TuneIn via BluOS-appen är avsnittet från den 31 maj 2020 och som har titeln "Det vackraste jag hört sedan jag blev konfirmerad". För övriga program från Sveriges radio, bl.a. de jag nämnt ovan, görs de senaste avsnitten tillgängliga varefter de sänds.

Frågan är vad som hänt med Musikrevyn, varför finns inte de avsnitt som blivit sända efter den 31 maj 2020 tillgängliga i TuneIn via BluOS-appen?

Kommentarer

  • Hej!

    I Tunein finns tyvärr inte hela vårt utbud, utan endast de program vi lägger ut som poddar (för nedladdning).

    Programmet Musikrevyn har slutat lägga ut sina avsnitt som poddar, och det senaste avsnittet är just Det vackraste jag hört sen jag blev konfirmerad. Varför de har valt att göra så, vet jag inte, men kontakta gärna redaktionen och fråga!
    musikrevyn@sverigesradio.se

    I och med att programmet inte läggs ut som podd, går det bara att ta del av från tjänster som byggts just för Sveriges Radios innehåll (där de flesta förstås är våra egna), som våra egna Play-appar.

    Lyssna på Musikrevyn på Note via Sveriges Radio Play
    Det enklaste är kanske att koppla upp vår app, Sveriges Radio Play, med Bluetooth eller Airplay (det senare kräver att du har vår app på Iphone).

    Lyssna via våra tjänster för röststyrda enheter?
    Jag ser också att Bluesound Note (i alla fall den modell jag kikat på) har stöd för de smarta röstassistenterna Alexa och Google assistant.

    Om du använder någon av dessa, så testa gärna de tjänster vi har utvecklat för dessa assistenter:
    Sveriges Radio på Alexa

    Sveriges Radio på Google Home

    Är du intresserad av att testa någon av dem, så är jag gärna med och stöttar i hur du ska göra, eftersom jag är nyfiken på hur det fungerar på Note! I synnerhet Google-tjänsterna kanske inte finns tillgängliga, eftersom etiketten "works with Google Assistant" ofta betyder "works with some of the services in Google Assistant", och det då tyvärr inte fungerar med annat än Googles "grund-utbud".

    Jag ska se om jag har varit i kontakt med andra lyssnare som använder Bluesound-anläggningar, så att vi i så fall kan dra nytta av eventuella lärdomar från dem!
    Annika Webbmaster