Toppnyheter "lyssna på alla" tystnar (Samsung Galaxy S7)

Sedan presentationen gjordes om i SR:s app fungerar inte längre P1:s Toppnyheter - "lyssna på alla". Jag får höra en nyhetssnutt, sedan tystnar inslaget, ibland innan det korta inslaget är över, ibland i skarven till nästa kortnyhet.
Stundtals kommer nästa inslag igång efter någon minut eller mer, men oftast måste jag plocka upp mobilen ur fickan igen, slå min kod, och aktivt starta nästa toppnyhet - som sedan återigen tystnar. Trist och irriterande.Allt fungerade problemfritt tidigare - innan appen gjordes om presentationsmässigt. När ett kortinslag var över kom nästa, utan några pauser eller tvärstopp.
Var ligger felet och vad kan jag, eller ni, göra för att få allt att funka? Jag har en android, Samsung galaxy S7. Finns någon uppdatering som kan lösa problemet?

Kommentarer

  • Hej!

    Det är tyvärr ett känt problem. Android-appen har svårt att hantera listor i bakgrunden, så vi håller på och bygger om själva spelarmekanismen för att det ska funka bättre. Det gäller alla listor där ett ljud ska starta direkt efter nästa (exempelvis om du själv lägger in program på Min lista) och är alltså inte specifikt för toppnyheter, men det brukar märkas bäst på korta klipp eftersom det är så pass korta ljud innan det eventuellt blir tyst.

    Två saker i det du skriver får mig dock att fundera över om du dessutom har ett problem som går att påverka redan idag:
    1. Ibland får du avbrott även mitt i ett inslag
    2. Du har märkt en tydlig försämring den senaste tiden
    Det låter som om din telefon har börjat "döda vår app" när denna hamnat i bakgrunden, troligen för att spara batteri. Se om du kan motverka detta genom att skydda den:
    Se om du kan ändra denna inställning:
    1. Inställningar
    2. Enhetsunderhåll
    3. Batteri
    4. BATTERIANVÄNDNING (en "knapp" i övre fältet)
    5. Trepunktsmenyn i övre högra hörnet
    6. Optimera batterianvändn.
    7. Ändra från att visa Appar inte optimerade till Alla appar för att se de appar du vill av-optimera
    8. Leta upp Sveriges Radio Play och se till att appen inte är optimerad
    9. Starta om telefonen
    Om du inte hittar detta ställe, så hör av dig igen! (Det finns många olika inställningar som heter lite liknande saker, men det är just den som heter "optimera batterianvändning" och som är undangömd under en trepunktsmeny som jag tror att du behöver ändra.)

    Hör av dig och berätta om detta hjälpte!

    Annika Webbmaster