Toppnyheter med röststyrning

Jag vill kunna lyssna på toppnyheter med röststyrning, går det? Kan ni lägga till det?
Idag spelas senaste ekot, när jag försöker.
(I sr-appen finns toppnyheter på startsidan, ca 14 avsnitt från blandade källor).

Kommentarer

  • Hej Nils!

    Gäller detta appen för Android eller för Iphone?

    Jag vet inte i vilken mån det går att lyssna på toppnyheter i appen Sveriges Radio Play idag och hör med app-utvecklarna.

    Däremot borde du kunna använda Googles rösttjänst (även på Iphone) för att få del av våra toppnyheter.
    1. Gå in i Google Home-appen
    2. Tryck på ditt konto uppe i det högra hörnet
    3. Välj Assistent-inställningar följt av tjänster
    Under nyheter lägger du till Toppnyheter från Sveriges Radio som första nyhetskälla. Sen kan du bara säga ”Ok, Google ge mig de senaste nyheterna” och få våra toppnyheter!

    Det kan se lite olika ut på olika plattformar, men jag hoppas att detta ändå går att följa.
    Annika Webbmaster