Tillgänglighet: Spela avsnitt fungerar inte alltid på Program-sidorna med VoiceOver (IOS)

Hej

Jag har tidigare rapporterat ett fel på sidan "Program du följer" i IOS-appen där Spela-funktionen för vissa avsnitt navigerade till avsnittets sida istället för att spela avsnittet om man använder VoiceOver.
Jag tror att utvecklarna konstaterade att det hade med längden på avsnittets namn.

Nu har jag upptäckt samma sak om man går in på en programsida, t.ex. Loppmarknadsarkeologerna. I listan med avsnitt, om man klickar på Spela-knappen för de första avsnitten så går spelaren igång. Men för t.ex. avsnittet "Varför har vi flugsvampar i adventsljusstaken" så kommer man till avsnittets sida.

Vore toppen om ni kunde fixa buggen även på denna sida (och på övriga sidor där buggen skulle kunna förekomma).

Kommentarer

  • Tack, det låter ju helt klart som en variant på samma fel som vi hade vid "Program du följer".

    Jag ber utvecklarna att se över alla relevanta vyer!

    Hoppas att det är bra med dig.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Den här buggen är inte löst, men ska enligt uppgift vara hanterad.

    Jag kommer att försöka hinna följa upp alla de ännu olösta voiceover-problemen senare i veckan för att försäkra mig om att dessa inte landar mellan stolarna.
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Vi stämmer av vilka tillgänglighetsbuggar som återstår att lösa.

    Ditt exempelavsnitt från Loppmarknadsarkelogerna får vi att fungera med VoiceOver, så om det kvarstår hos dig, behöver vi veta vad du har för Iphone-modell.
    Annika Webbmaster