Tillgänglighet: Spela alla nyheter -knappen med VoiceOver på IOS

Med IOS inbyggda talsyntes så saknar "Spela alla" -knappen på Nyter-sidan text.
Klickar man på knappen så säger VoiceOver bara "Knapp". Däremot fungerar motsvarande knapp påNya avsnitt -sidan, och där sägerVoiceOver"Spela alla".Men på Nyheter-sidan fungerar det alltså inte.

Kommentarer

  • Tack för att du tog dig tid att rapportera in detta!

    Självfallet ska vi ha bättre etiketter än Knapp.

    Bra att veta:
    Ett annat Voice over-problem gäller VMA-notiser på Ios 13. Notisen verkar lägga sig över andra knappar och går inte att ta bort eftersom VoiceOver inte hittar något nedstängningskryss.

    Det går att nå allt i appen ändå, och får du problem med detta så har en annan lyssnare beskrivit hur han navigerar här:
    VMA fungerar inte med VoiceOver i SR Play

    Tack för att du hjälper oss att göra appen bättre!
    Annika Webbmaster
  • Denna beskrivning stänger jag för nya kommentarer. Felet ingår i en annan tråd där jag svarar mer utförligt.

    Här är den tråden:
    Tillgänglighet - Spela alla-knappen och VoiceOver + fråga om tillgänglighetstester

    Annika Webbmaster
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.