Tillgänglighet: Dåligt stöd för VoiceOver i WatchOS

Med VoiceOver i WatchOS för Apple Watch så funkar det så här:

Sida 1:
Rubriken Direkt funkar bra. Däremot får man ingen feedback tillbaka från kanal-knapparna P1, P2, P3 etcR
Rubriken Favoriter fungerar bra.Men för favoritavsnitten så ligger avsnittets namn och programmets namn i två olika objekt och i omvänd ordning. Så man måste swipa två gånger för att ta sig förbi ett avsnitt.
T.ex. swipar jag en gång så säger VoiceOver "Beredskap i krisens tid" och swipar jag igen (som borde ta mig till nästa avsnitt) så säger VoiceOver "Godmorgon världen" (dvs programmet namn).

Växlar man mellan sida 1 och 2 så säger VoiceOver "Page 1" resp "Page 2" dvs engelsk text. Vet inte om det är inbyggt i WathcOS eller om det går att ange i appen.

Kommentarer

  • Det vet inte jag heller, men vi tar förstås reda på det!

    Tack och trevlig helg.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Den här saken ska vi ha åtgärdat. Delar du inte denna uppfattning, så vill vi förstås veta det!
    Annika Webbmaster