Tillåt pushnotiser fungerar ej.

Hej,
Min sambo kan inte få pushnotiserna att fungera på sin iphone.
När hon kommer till ”tillåt pushnotiser” i er app så blir svaret att hon måste aktivera pushnotiser i telefonens generella inställningar, och det har hon gjort, men det fungerar inte ändå.
Vi har bägge iphone och på min fungerar det, jag har visserligen en nyare modell, men hennes har senaste uppdateringen.
Mvh Anders Svensson

Kommentarer

  • Har exakt samma problem, upptäckt vid byte av iPhone från 7 till XR. Fungerade på den förra men icke på den nya. Har iOS 13.3.1 och SR Play ver 20.2.3
    Extremt irriterande!
  • Hade samma problem på iphone 11 (funkade utmärkt på tidigare iphone 7). Efter raderad SR-app och ominstallation så funkar det fint och notiserna går nu att aktivera och kommer som de ska. Tänk på att allt nerladdat material försvinner och att du får ”börja om” med att välja lokal P4-kanal etc.
  • 👍🏼
  • Nu fungerar allt som det ska. Har tryckt och ändrat fram och tillbaka, vet ej vad som gjorde att det nu fungerar.
    Min sambo har en iPhone 8 Plus jag har en iPhone XR dessa inställningar har vi: Inställningar-SR Playikonen-Notiser-Förhandsvisa-(på 8 Plus: Om olåst. på XR: Alltid). Vet ej varför vi under förhandsvisa har olika inställningar, men fungerar gör det.
    ​Sen nästa inställning: SR Playikonen (på skrivbordet)-Min sida-Inställningar och hjälp-Pushnotiser-Tillåt pushnotiser.
    mvh Anders

  • Hej!

    Jag vill bara höra om push-notiserna har fungerat som de ska sedan ni (utan vår hjälp) löst detta - samt förstås be om ursäkt över att vi inte lämnade någon som helst respons, och tacka er både för att ni rapporterade in felet och för att ni hjälpte varandra!
    Annika Webbmaster
  • Nu fungerar allt.