Tidigare sändning/lyssning hänger kvar (Play, Android)

Hej Annika
Sara här från tidigare tråd om blandade problem.
Jag på märke till en annan sak som inye är ett egentligt problem men som kanske påverkar...?
Jag börjar ofta lyssna tidig morgon och lyssnar sedan i omgångar under dagen antingen live, eller favoriter som sänts andra tider. Ofta ligger något av det först å jag lyssnat på kvar längst ner i spelaren, även efter att jag flera gånger lyssnat på annat och till och med tvingat appen att stänga av. Som idag, kl är efter 22 och jag har lyssnat av och till live under dagen, men när jag nu öppnar appen igen ligger tankar för dagen från i morse kvar som om det var det senaste jag hörde.

Kommentarer

  • Tack, det var en spaning som jag absolut inte kan pussla in själv, men som kan vara viktig för Android-experterna.

    Tack för den, och trevlig helg!
    Annika Webbmaster
  • Fortsätter spana...
    Vaken i vargtimmen, slår på P1direkt, det råkar vara lördagsintervjun, spilar till programmets början lyssnar vidare därifrån, skrollar Facebook, efter nyheterna går jag in i uppspelningen och klickar på "direkt" då börjar det hacka, några stavelser med avbrott emellan. Sedan ser det ut som på bilden, spelaren verkar förvirrad "aint no loving.." visas. Försöker ta skärmdump men allt är helt låst, klickar på knappen för att komma till stoppa allt men går tillbaka till appen utan att stoppa och då går det att ta skärmdump men gäckande fortsätter. Tvingar stopp och då säger spelaren i botten Lundströms bokradio som jag hörde igår kväll.

  • Tack!

    Jag vet att utvecklarna kikar på ditt fel och verkligen uppskattar att du har en så tydlig felanmälan.

    För att underlätta deras felsökning lovade jag att jag skulle länka till den förra tråden också, det vill säga denna:
    Appen låser sig även med nedladdat (Android)

    Men den tråden är lång, så jag lägger även in vad jag tolkar som extra viktiga förklaringar och intressanta observationer. I korthet är det problem med att spellistor över mobilnätet (inte wifi) samt problem kopplade till att appen legat i bakgrunden:
    ...fortfarande hackar det om appen legat vilande och sedan aktiveras, antingen hackar ljudet eller så är appen låst.
    Detta händer både när appen är det enda aktiva programmet och uppdelningen slutat (tex med sovtimern) eller om man växlar mellan appen och andra appar.
    Idag funkade tex inte "spela alla" för toppnyheterna. Så fort jag gick in i en annan app stannade uppdelningen efter aktuell nyhet.

    (25 mars)

    Samt:
    När det gäller toppnyheterna upptäckte jag idag att den hakar upp sig när jag går från wifimiljö och ut, då måste hela "spela alla" startas om annars stannar den efter varje nyhet. Går jag istället utifrån och in i wifimiljö så hackar den kanske lite men sedan löper det på.
    (27 mars)

    Samt att spellistor bara fungerar i wifimiljö, ute på stan stannar uppspelningen efter varje nyhet
    (29 mars)
    Annika Webbmaster
  • Jag har precis samma problem. Och haft länge. Har en Samsung S8. Rör mig inte i olika miljöer utan är hemma.
  • Hej
    Tar upp detta problem igen
    Varje gång jag försöker lyssna på toppnyheterna så stannar uppspelningen efter varje nyhet om jag inte är uppkopplad på wifi. Enda sättet att få uppspelningen att löpa från nyhet till nyhet är att bara ha SR-appen uppe och att aldrig låta skärmen slockna. I wifimiljö löper det på fint.
    Opraktiskt att inte kunna få en vettig nyhetsuppdatering på stan!

  • Jag såg att denna fråga är obesvarad, men vi har ju en pågående felsökning i en annan tråd, så jag hoppas att du förstår att vi tar felet på allvar och försöker förbättra de minnesproblem du hjälpt oss att förstå!
    Hackar, låser sig (appen, Samsung, Android 9)
    Annika Webbmaster
  • 👍det låter bra
  • Då stänger jag denna tråd, men felsökningen och dialogen pågår!
    Annika Webbmaster
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.