Tidigare problem har återkommit

Problemet ni hade tidigare har kommit tillbaka. Tacksam om ni kan åtgärda set snabbare den här gången.
Hälsningar
Janerik Sundh

Kommentarer

  • Hej!

    Jag flyttade ditt inlägg, eftersom du postade det i en tråd som handlar om ett problem i äldre Sonos-anläggningar.

    Det fel du hade i slutet av april har du och ytterligare en lyssnare rapporterat in på nytt det senaste dygnet.

    Gäller det vår app Sveriges Radio Play på Iphone? Vilken kanal?

    Tack för att du snabbt rapporterade in det!
    Annika Webbmaster
  • Hej! Ja, det gäller SR-appen.
    Idag fungerar det utmärkt igen.

    Janerik
  • Bra att det gör det!

    En handfull andra lyssnare har dock rapporterat in samma fel på nytt, så jag tror att det har återuppstått, och vi felsöker. Jag kan alltså inte "blåsa faran över" ...

    Jag vet inte om det är exakt samma fel som då, men påminner om det då fungerade bättre (men inte perfekt) på Iphone via hemsidan. Här finns alla kanaler:
    sverigesradio.se/kanaler
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Du behöver inte svara om att fungerar som det ska - men om felet har dykt upp igen det senaste dygnet, vill vi veta det, eftersom vi i så fall måste lägga resurser på att felsöka.

    (Det är så mycket bättre både för mina kolleger och för att hushålla med lyssnarnas pengar om vi slipper akututryckningar under midsommarhelgen!)
    Annika Webbmaster
  • Idag har P1 i SR-appen i iPhone stannar 3 ggr mella kl 13 - 13:50.
    Hälsningar
    Janerik
  • Hej igen!

    Hur har det fungerat den senaste månaden? Jag ser inget i loggarna och ni som verkar ha den här typen av fel är få, men vi vill ju helst att ingen ska ha problem, så jag vill förstå varför ett fåtal lyssnare av och till drabbas så här ...
    Annika Webbmaster
  • Det har förekommit lite till och från. Vi har bara använt appen.
  • Tack!

    Om det blir så stora problem att ni inte kan ta del av innehållet, så testa hemsidan.

    Får vi någon bra idé om vad som kan göra att vissa av er har problemet, så återkommer vi med tips (eller med nya frågor ...)

    Trevlig helg!
    Annika Webbmaster
  • Nu, kl 12:05 blev det ett 15 sec (ca) avbrott på p4 i appen.
    Janerik

  • Nu 12:08 var det ett mkt kort 4 sec långt avbrott p4 i appen. Janerik
  • Kl 12:23 6 sec p4 appen.
  • Hej igen Janerik!

    Under min semester, troligen bara någon dag efter ditt förra inlägg, lyckades mina kolleger identifiera och oskadliggöra skurken. Något som var fel synkroniserat går sedan dess i rätt takt.

    Detta problem borde därmed ha upphört hos dig och andra drabbade. Om inte, så vill vi självfallet veta det!

    Om allt fungerar behöver du inte svara på detta.

    Trevlig radio-höst!
    Annika Webbmaster