Tidigare dagars tablåer, var finner man dom?

Åtminstone från dagen innan!

Kommentarer

  • Hej Sven!

    På vår hemsida finner du tablåer under respektive kanals startsida, så att du till exempel finner en länk till P1:s tablå på https://sverigesradio.se/p1

    På tablåsidan finns länkar till de andra kanalernas tablåer, så skulle du mot förmodan inte hitta en viss kanals sida, så kan du ändå nå tablån!

    Det finns en snabblänk till gårdagens tablå och till de närmast kommande dagarna (de sökningar de flesta lyssnare brukar göra). Dessutom finns möjlighet att genom en kalender leta upp tablån för valfri dag bakåt (fungerar ungefär fem år bakåt för P1) samt så långt framåt som tablån är inlagd i våra system, vilket just nu är till 1 juli.

    Vår hemsida sverigesradio.se fungerar även på mobiler och surfplattor, men det ser lite annorlunda ut än på mina bilder. Däremot saknas tablå bakåt i appen Sveriges Radio Play.

    Hoppas att detta var till hjälp!

    Annika Webbmaster
  • Jag läser att "Däremot saknas tablå bakåt i appen Sveriges Radio Play". Det förklarar att jag inte hittar det jag letar efter massor av gånger. Har tänkt att hur sjutton kan man vara så dum att man inte har en tablå bakåt i tid?
    Ofta, när jag kör bil, kommer jag in någonstans i ett program, det intresserar mig, men jag stannar och går ur bilen innan programmet avannonserats. Tänker att jag ska kolla upp programmet och lyssna igen via appen. Det enda jag vet är vilken kanal det var och vilken tid. På så sätt hoppas jag hitta programmet via appen i mobilen.
    Men detta går ju inte!
    Hur tänkte man egentligen? Det måste rimligen finnas många fler än jag som vill ha en tablå för valfri dag, även bakåt i tiden?
  • Tack Lasse.

    Du har rätt, det är fler än du. I Android-versionen av appen har en tablå bakåt (till midnatt samma dygn, tror jag) kommit nu i höst, och denna tablå bakåt är ett fall framåt. Skulle kunna utökas i tid något, och bör förstås komma även till Iphone - vilket app-teamet vet om.

    Jag påminner dem dock igen genom att de får ta del av din återkoppling!

    Gott nytt år!
    Annika Webbmaster
  • Rättelse: Tablån i Android går en vecka bakåt.

    Det hjälper förstås inte dig med Ios alls, men jag vill ändå korrigera uppgiften.

    God fortsättning!
    Annika Webbmaster
  • När man använder tablån och vill titta på tidigare idag så kommer man till midnatt.
    Många söker nog efter något som precis har sänts. Typ senaste nyheterna.
    Så när man aktiverar tablå så "hoppa in i den" inte på aktuell tid utan ca två-tre timmar tidigare.
    Så får Ni lite nöjdare lyssnare.
  • Hej,
    jag letar också efter tablå bakåt i tiden i  SR Appen.
    Ser att den finns för Android men inte Iphone per 2018-12-28.

    Snart har det gått ett år (i alla fall 3/4 år), finns den med i er planering eller hur ser lägert ut för Tablå bakåt i tiden för SR appen?
  • Hej!

    Vi arbetar med att göra om direktlyssnings-vyn och jag hoppas att en bättre tablå ska ingå i det arbetet.

    Vi har dock bara beslutat att själva direkt-sidan ska förändras. Än så länge har vi inte bestämt om undersidorna (läs: tablån) är nästa steg, men jag lovar att jag framför starka argument för detta!

    Jag kan tyvärr inte ge något tydligare besked än så idag.
    Annika Webbmaster
  • Så, ett år senare och fortfarande ingen tablå bakåt. Finns det något att förtälja om denna historiska tablå?
  • Hej och förlåt att svaret dröjt.

    Jag skrev i oktober:
    Än så länge har vi inte bestämt om undersidorna (läs: tablån) är nästa steg, men jag lovar att jag framför starka argument för detta!

    Jag kan tyvärr inte ge något tydligare besked än så idag.

    Nu kan jag lämna tydligare besked. Iphone-appens tablå kommer att förbättras inom kort!
    Annika Webbmaster
  • Hej! Jag undrar varför det inte finns en app där man kan se alla era kanalers program, som Tv.nu??!Det är ju hopplöst att ha framförhållning i sitt lyssnande. Att titta på en tablå i taget för varje kanal är ju för tidsödande! En app med alla vill jag ha! Mvh Annabelle😊
  • Hej och förlåt att svaret har dröjt!

    Det finns ett par olika tjänster, om du vill jämföra vad som sänds i olika kanaler:
    Hoppas att någon av de tjänsterna fyller ditt behov!
    Annika Webbmaster
  • Här är en till som önskar att få se tablån som varit idag redan i iOS-appen för att söka på webben för att sen leta fram rätt program i appen är inte användbart alls. Precis som någon skrev ovan hamnar man ju ofta mitt i något och vill lyssna på hela i appen men omöjligt att hitta vad det var.
  • Precis som någon skrev ovan hamnar man ju ofta mitt i något och vill lyssna på hela i appen men omöjligt att hitta vad det var.
    Vill du se vad vi har sänt finns det tre tips ...

    Vad sändes alldeles nyss?
    När du startat en kanal, kan du "svepa åt sidan" och på det viset nå de program som sänts de senaste tre timmarna. Faktum är att dessa tre timmar ofta täcker mina egna behov.

    Vad sänds nästa vecka?
    I och med att de flesta kanaler har en relativt regelbunden tablå, kan det hjälpa att se hur det ser ut nästa vecka vid samma tid. Låt säga att jag vet att jag hörde ett intressant program om framtidsvisioner i fredags kväll.

    Genom att kika på hur tablån ser ut kommande fredag, kan jag se att det nog bör ha varit ett avsnitt av Filosofiska rummet. Genom att sedan söka upp den programserien i appen, hittar jag det aktuella avsnittet:
    Tid för nya utopier?

    Webbens tablå
    att söka på webben för att sen leta fram rätt program i appen är inte användbart alls
    Hittar du avsnittet där, kan du ju antingen lyssna från hemsidan direkt, eller (om du använder mobilens webbläsare) använda länken som direkt öppnar avsnittet i appen.

    Så, det är lite tips på hur du kan göra tills tablån finns på plats även i Iphone, vilket jag ska fråga på ett möte som börjar nu,
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Det tog väldigt lång tid, men nu är äntligen en tablå som fungerar bakåt i tid verklighet även i Iphone-appen.

    Den är fortfarande alldeles för svår att hitta till, vilket förstås måste förbättras! Men om du går in på "direkt" i appens nederkant och trycker på "text-delen" av en kanal, där det står vilket program som sänds nu, så når du tablån för den kanalen.
    Annika Webbmaster