Teknisk inkompetens!

Det är märkligt. På SVT Play kan man backa tillbaka under en pågående sändning om man vill höra från början. Men på P1 tyckts det vara en omöjlighet. När jag till exempel lyssnar på Godmorgon världen och backar till början, kan inslaget brytas av för ett annat inslag. Vad är problemet? Det är en enkel ljudfil. Varför den tekniska inkompetens? Marc

Kommentarer

  • Hej
    Vad lyssnar du på? Dator eller mobil? Vilket OS och webbläsare?
    Och när du säger att det bryts för ett annat inslag, menar du att det hoppar till ett annat program än början av Godmorgon, Världen?
    Hoppar du genom att dra i tidsmarkören eller klickar du 'Till start'?

    mvh
  • Jag lyssnar på en dator. Använder Windows 10 och Chrome. Om jag till exempel missar en kvart av Godmorgon världen drar jag tillbaka pilen till programmets start (precis som man kan göra på SVT Play). Efter några minuter händer det ibland att inslaget bryts av ett annat inslag. Exempel: Om jag lyssnar på en krönika av Rosenberg, kan det brytas av för ett reportage om Trumps handelskrig. Det händer alltför ofta och är väldigt frustrerande.
  • Hej
    Vi har inte fått in några andra rapporter om problem med att efterhandslyssna, men jag ska se om jag kan återskapa det själv.

    mvh