"Teen Scene" 11 Januari, låtlista.

Hur får jag tag i låtlistan för: "Teen Scene" lör 11 jan kl 23:05 ?

Den som står på [https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1422165?programid=5178]
kan väl ändå inte vara komplett ?
(Samma sak med [https://sverigesradio.se/sida/latlista.aspx?programid=701&date=2020-01-11] )

Var det avbrott för sport, eller pratade han något alldeles förfärligt mycket ?

Med hjälp av det som står på: [https://kundo.se/org/sverigesradio/d/spellistor-tydligere-avgransning-mellan-dagar/] tråcklade jag ihop:
[https://sverigesradio.se/teen-scene/latlista/2020-01-11]
men där finns bara 25 dec. 2019, skulle det vara samma avsnitt ?

P4 Stockholm hänvisar till er, men inte vet jag...:
"(Detta forum är till för att ge mer teknisk support på våra appar och webbtjänster, och kollegerna på Lyssnarservice är mer insatta i redaktionella frågor än vad vi som arbetar med webben är!)"

Kommentarer

  • Jag tror att P4 Stockholm har hänvisade rätt, även om detta är rörigt, tror jag att jag har bättre förutsättningar att reda ut det hela, för det har med de olika tekniska systemen att göra, eller i alla fall vet vilka kolleger som kan veta mer.

    Programmet för den 11 januari ser verkligen ut att sakna en och annan låt. Enligt tablån var programmet nästan en timme långt och att då hinna med endast fem låtar, är lite tunt för ett musikprogram (även om dessa fem var riktigt bra)!

    Låtarna som ska ha spelats enligt listan på avsnittets egen sida (din första länk) är alltså:
    • The Freedom Riders - Teen Scene
    • Little Richard - Good Golly Miss Molly
    • Hank Snow - The Man Who Robbed the Bank at Santa Fe
    • Brenda Lee - All Alone Am I
    • Fats Domino - Jambalaya (On The Bayou)
    Om jag istället undersöker vad som ska ha hörts vid samma tid i P4 Stockholm, ser jag samma lista, men om jag byter till P4 Kristianstad (som sände exakt samma program) är det en annan lista. Någon enstaka låt överensstämmer (Good Golly Miss Molly och All Alone Am I), men flera från avsnittets lista saknas, och nya låtar har tillkommit:
    • Brenda Lee - All Alone Am I
    • The Scorpions - Riders in the Sky
    • Jack Scott - Burning Bridges
    • Johnny & The Hurricanes, Johnny, The Hurricanes - High Voltage
    • Little Richard - Good Golly Miss Molly
    Det hela är mycket märkligt! P4 Gotland tycks ha uppfattat fler låtar, medan P4 Jämtland endast fått med två ... Om vi hoppar runt mellan alla de lokala P4-kanalerna, kanske vi till slut kan rekonstruera hela listan - men så ska vi ju inte behöva hålla på!

    För det första så hade allt varit rätt överallt om redaktionen musikrapporterat som korrekt. Det ser vi alltså till att de löser. Men dessutom borde det fungera något mindre slumpartat på de olika kanalernas låtlistor! Jag vet att låt-igenkänningen som dessa listor förmodligen grundar sig på inte är perfekt, i synnerhet inte med musik som ligger bortanför det som spelas oftast - men så här stor skillnad trodde jag inte att det var.

    Tack för att du rapporterade in detta. Jag ser till att den kollega som vet mest om systemen för låtlistor ser över detta.
    Annika Webbmaster
  • Toppen !

    Får se om Lyssnarservice kommer rapportera till mig när det hela är korrigerat,
    eller så får jag väl bara kolla in då och då.
    Tack, Tack, Tack, Tack!
  • Lyssnarservice är inte involverade.

    Om jag, webbmaster, får kännedom om att något händer, kommer jag förstås meddela dig, men jag har inte möjlighet att mer "aktivt" följa upp hur det går.

    Tills dess var som sagt P4 Gotlands låtlista den av de stickprov jag gjorde, som identifierade flest låtar (sju stycken).
    Annika Webbmaster