tankar om appen för win10/Xbox

Hej

Det ni gör i form av programutbud, kanalupplägg etc gör ni riktigt bra. Jag ser också värdet av att göra program för de få intresserade, något som gör att jag gillar SR starkt. Fortsätt som ni gör!

Jag lyssnar på olika sätt bl. a. och era tekniska lösningar håller bra klass. Genom bruk av appen för win 10/Xbox har jag fått en del tankar, som jag bara nästan finner motsvarande av i forumen:

Valfriheten runt pushnotiser är mkt bra.

Jag saknar en kategori som kan kallas mina program. Det närmaste jag kommer nu är att ha länkar via start-menyn och liknande.

Jag behöver verkligen inte kategorin populärt (något jag dessutom misstänker är mindre mycket klickat på än vad utvecklare hoppas och tror - vet ni?). Då är det mycket roligare om den vägs upp med kategorin opopulärt.

Jag saknar en kategori som är slumpvis på riktigt.

Jag vill gärna kunna redigera min hem- / startsida. Det gäller alla sådana sidor så kalla mig gammaldags, men här ser jag möjligheter där man enbart har en sida varpå man kan införa olika element på t ex pushnotiser, lokalradio, populärt/opopulärt, senaste av program, senaste i kategori av program, e d.

Och en sak jag saknar överallt är enkel tillgång till översiktlig tablå för SR:s utbud. Varför har ni gömt bort den? Om den finns så är den svår att hitta på internet och i alla appar!

Kommentarer

  • Hej Pelle!

    Dina förslag har jag skickat vidare till det team som arbetar med denna app!

    Kategorin opopulärt
    Då är det mycket roligare om den vägs upp med kategorin opopulärt.
    Jag pratade faktiskt med det team som arbetar med "personaliserade rekommendationer" (alltså program du kan vara intresserad av baserat på lyssningshistorik) i Play för Iphone och Android, där vi spånade dels över kategorin "mindre populära avsnitt", men även en personlig lista med "avsnitt vi verkligen inte tror att du vill lyssna på" ...

    Översiktliga tablåer
    Vi har på tablåer för respektive kanal på hemsidan, men jag tolkar det du är ute efter som en tablå där du kan se exempelvis vad som ska sändas i kväll för olika kanaler ...

    Se om någon av dessa tjänster kan funka:
    Tack för att du vill hjälpa oss att göra en bättre tjänst!
    Annika Webbmaster
  • Skönt, tack.

    Ja, Visst är det en översiktlig tablå jag saknar. Visst kan jag testa / använda externa, men det hade ju varit skönt med allt på ett ställe 😀

    MVH