Tack för P2 Klassisk jul!

Tack för Klassisk Jul. Hoppas ni spelar dom många advents och julpsalmerna och mycket av engelsk körlyrik (Rutter m.fl).God fortsättn. på adventstiden Artur Eriksson har många bra julinspelningar som tål att lyssnas på..

Kommentarer

  • Tack, Gunnar!

    Jag skickar vidare både beröm och tips till Sam Jakobsson, som lägger musiken i kanalen:
    Traditionell julmusik – dygnet runt
    Annika Webbmaster
  • Hej Gunnar!

    Vad kul att du gillar P2 Klassisk jul. Vi har plockat flera av John Rutters vackra körstycken till kanalen och mycket annan brittisk körmusik. De tre största länderna i julkanalen är: Sverige (22% av alla stycken), Tyskland (19%) och på tredje plats Storbritannien (17%) - så britterna är väl företrädda i vår julmusik. Hoppas du gillar vårt urval.