Tablå och ”tidigare program” i mobil.

Hej
Jag måste skifta från mobilens app SR till webbläsaren för att söka tidigare program. Via webbläsare kan jag välja tidigare program - varför inte i appen? Den som jag förmodar att de flesta använder idag om de lyssnar på radion via mobilen. Om man inte vet vilket program det var kan man förstås inte söka i A-Ö -listan.
Mvh
Ylva

Kommentarer

  • Håller med! Hade även velat kunna se tablån framåt i appen. Om man ska lyssna på direktsändningen.
  • Hej och förlåt sent svar, i synnerhet  Ylva som har fått vänta orimligt länge!

    Bakom kulisserna ser jag att Ylva har Iphone medan Linda har Android, och då är det lite olika svar:

    Ylva:
    Du har rätt i att det förstås vore bra med en tablå bakåt även i appen och det kommer. I Android-versionen har det funnits sedan i höstas, men i Iphone-appen vet jag inte när den kommer, däremot att den kommer!

    Det går i viss mån att hitta program direkt i appen utan att veta titeln. Jag hade hört slutet av ett program som handlade om begagnade askkoppar (och misstänker att det var Loppmarknadsarkeologerna, men är inte helt säker). Jag testar nu att skriva askkopp i appens sökfält och ja, det programmet gick att hitta:
    Kommer askfatet åter stå i våra hem?

    Det går dock endast om jag har turen och testar med ett ord som ingår i programmets titel eller ingress, och det ordet inte är så vanligt att jag drunknar i sökträffar ...

    Linda:
    Tablå framåt i tiden har vi haft länge, och i Android finns även tablå bakåt (en vecka) sedan några månader.

    Du hittar tablån genom att gå in under "Direkt", leta upp önskad kanal och sedan klicka på texten vid kanalen (klickar du på bilden så startar ljudet). Hoppas att detta gick att följa!
    Annika Webbmaster
  • Hej och tusen tack för ditt svar Annika. Ja det är bra att det kommer! Jag har eftersökt det redan för några år sedan. Det är även svårt att hitta tablå i den app som finns i android smart-teve. Jag får ofta gå till en tablå-app. Men toppen att det är på gång! Mvh, Ylva