Tablå i sr play appen

Varför finns det ingen tablå i er sr play app? Jag vet att man kan hitta den djupt någonstans men då bara kommande program. Nu faciliteter ju appen inte bara linjär radio... Tror det är många som missat program tidigare under dagen och vill snabbt nå tablån och klicka in därifrån. Ja, jag vet att man söka etc men varför inte designa en snabb och lätthittad entrypoint?

Kommentarer

  • Tack för att du vill hjälpa oss att göra appen bättre. Just en tablå även bakåt är något jag själv ser som en av våra viktigaste förbättringar.
    Ja, jag vet att man söka etc men varför inte designa en snabb och lätthittad entrypoint?
    Den är redan designad - men inte lanserad. Jag har inte sett skisserna, men den tänkta placeringen av en tydlig tablå-länk är i det stora fönster som visar vad du lyssnar på när du startar en kanal.

    Den nya designen kommer när vi gör om direktlyssningssidan. Vilket kommer - när vi kan bygga den mot vårt nya app-API (som vi har börjat använda, men inte i vanliga Sveriges Radio Play, utan än så länge endast i CarPlay).

    När vi anser att detta API är stabilt och fungerar som vi vill att det ska, så kommer helt enkelt många förbättringar att genomföras!

    Ibland får app-utveckling mig att tänka på Sagan om pojken som inte ville gå till skolan, katten på råttan, och råttan på repet ...

    Tror det är många som missat program tidigare under dagen och vill snabbt nå tablån och klicka in därifrån.
    Vill du se vad vi har sänt finns det tre tips.

    Vad sändes alldeles nyss?
    När du startat en kanal, kan du "svepa åt sidan" och på det viset nå de program som sänts de senaste tre timmarna. Faktum är att dessa tre timmar ofta täcker mina egna behov.

    Vad sänds nästa vecka?
    I och med att de flesta kanaler har en relativt regelbunden tablå, kan det hjälpa att se hur det ser ut nästa vecka vid samma tid. Låt säga att jag vet att jag hörde ett intressant program om ett mystiskt ljussken i Sydafrika i fredags kväll och inte vet vilket program det kan ha varit

    Genom att kika på hur tablån ser ut i appen kommande fredag (under direkt, klicka på texten om pågående program), kan jag se att det nog bör ha varit ett repriserat avsnitt av UFO-podden. Genom att sedan söka upp den programserien i appen, hittar jag det aktuella avsnittet:
    Mysteriet i Pretoria

    Webbens tablå
    Du kan förstås även leta upp tablån på sajten. Här P1:s tablå.

    Hittar du avsnittet där, kan du ju antingen lyssna från hemsidan direkt, eller (om du använder mobilens webbläsare) använda länken som direkt öppnar avsnittet i appen.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Det tog väldigt lång tid, men nu är äntligen en tablå som fungerar bakåt i tid verklighet även i Iphone-appen.

    Den är fortfarande alldeles för svår att hitta till, vilket förstås måste förbättras! Men om du går in på "direkt" i appens nederkant och trycker på "text-delen" av en kanal, där det står vilket program som sänds nu, så når du tablån för den kanalen.
    Annika Webbmaster