Tablå i appen

Hej hej!

Det vore verkligen hjälpsamt att kunna hitta tablån i appen (verkar inte finnas i nuläget?) gärna/speciellt direkt i anslutning till väckarklockan. Jag är lite flexibel med när jag behöver gå upp, och ställer därför in lite olika mellan ca 6-9 på morgonen, och då anpassar jag mig gärna efter vad jag vill vakna till. Förstår ni skräcken att t ex vakna till land- och sjöväderrapporterna (det absolut mest stressande som sänds i P1) istället för morgonekot. Detta har hänt mig och är mycket traumatiserande. Skulle därför mycket uppskatta en funktion där man kan se direkt på tablån vad man kommer vakna till.

Tack i övrigt för väckarklockefunktionen, en bra app generellt och för P1 rent allmänt! ❤

Kommentarer

  • Hej Julia!

    Metod ett, utan att lyssna
    Gå via Menyn och Direkt. Leta upp den kanal du är intresserad av (P1) och tryck på "textdelen" (var som helst i P1-delen av listan utom på bilden med Play-knapp), så ser du P1:s tablå genom att bläddra nedåt.

    Metod två, när du lyssnar
    Om du redan lyssnar på en kanal, eller råkade klicka på bilden med Play-knappen så att kanalen startade, kan du antingen stänga det lagret genom att dra nedåt (eller trycka på hopfällnings-symbolen uppe till vänster), eller klicka uppe till höger på de tre små punkter som finns inlagda i den bild som visas av vad kanalen sänder just nu. Då får du ett antal val där det ena är "dagens tablå för P1". Välj detta och bläddra nedåt så hittar du även de följande dagarna!

    Sjörapporten
    Så intressant att vi människor är så olika! Just sjörapporten finns det många lyssnare som tycker är poetisk och suggestiv. En kille har till och med skapat en tjänst som flätar samman sjövädret med elektronisk musik ...

    Inget för dig, uppenbarligen, men kul för oss andra:
    https://youtu.be/0in18fF3itc

    Lycka till och hoppas att du nu kan vakna till det du föredrar 😀 Själv vaknar jag gärna strax innan Tankar för dagen ...

    Annika Webbmaster