Tablå för P2 Världen visar inte rätt innehåll

Tablån i P2 Världen verkar visar vad som sänds i en annan kanal, vilket är förvirrande tycker jag. Klickar jag på "direkt" i tablån för att lyssna spelas vanliga P2.

Navigera till tablån via "Fler kanaler":

Vad som spelas i P2 Världen stämmer inte överens med tablån:

Kommentarer

  • Hej!

    Om vi ska visa P2 Världens tablå, så ska den förstås vara rätt. Men jag tror inte att de rena musikkanalerna ska finnas med i den listan! P2 Världen har ju inte några tablålagda program ...

    För internt bruk har vi ett annat tablåsystem, och så här ser det ut för P2 Världen där:

    Du som ju valde att klicka på länken ... Vad hade du förväntat dig att hitta i P2 Världens tablå?

    Annika Webbmaster
  • Ok, jag hade nog förväntat mig en tablå över den musik som spelas i så fall, åtminstone rubricerad efter tematiska avsnitt.

    Jag misstänkte kanske att det var ett misstag att tablån visades alls, men visste inte tidigare att det var en kanal med enbart musik utan någon programstruktur.
  • Det konstiga i sammanhanget var väl att det gick att spela en annan kanal, men inte fanns något sätt att starta uppspelningen av den kanal man trodde sig gått in på.

  • jag hade nog förväntat mig en tablå över den musik som spelas i så fall

    Och det tycker jag var rätt tänkt. I några andra fall är låtlistan det som dyker upp för en "musikkanal", där tablån dyker upp i en "kanal med program".

    Låtlistan för P2 Världen finns här

    Det konstiga i sammanhanget var väl att det gick att spela en annan kanal, men inte fanns något sätt att starta uppspelningen av den kanal man trodde sig gått in på.

    Jag håller med om att det är konstigt, men det hänger nog samman med att vi inte utvecklat funktionen för att koppla lyssning till tablåpost med de program som saknar tablålagda program ...

    Jag har kollat hur det ligger till med "tablån" för alla musikkanaler. P2 Världen och P2 Klassiskt visar "vanliga P2" (och vad det innebär är inte självklart, eftersom P2 på webben och P2 i FM skiljer sig åt på de flesta håll i landet).

    P3 Star visar P3, P3 Din gata, P4 Plus och Radioapans knattekanal visar faktiskt respektive webbkanal. Dessa är inte rena musikkanaler, men tablåmässigt liknar de musikkanalerna.

    Jag har kontaktat den kollega som ansvarar för sajtens form och funktion och frågat om det är meningen att dessa kanaler ska listas bland "övriga tablåer". Ska de det så ska vi förstås visa rätt innehåll 😀

    Tack för att du visade oss detta.
    Annika Webbmaster