Swedish Radio skill

Hej,

Swedish Radio som "skill" på Alexa (Amazon) är bortplockat. Kommer detta "skill" tillbaka? Nu finns endast Swedish Radio Flash Briefing.

Mvh
Tommy

Kommentarer

  • Tack för att du rapporterade in detta!

    Amazon skrev till oss i morse:
    Your skill does not meet the necessary requirements for Alexa skills. Responses, metadata, and/or home card content must be presented in a language that is supported by Alexa. Currently, Swedish is not a supported language.

    Så nu ser vi om vi på något vis kan jobba oss runt detta.

    Jag och en kollega har med blandade resultat försökt få Alexa att spela diverse kanaler från Sveriges Radio genom Tunein. P1 och en del andra "enklare kanalnamn" som P3 Star och P4 Plus fungerar, men lokala P4-kanaler och exempelvis P2 Världen är ... Ja, resultaten blir oväntade.

    Poddar fungerar tyvärr inte alls den vägen. Om du hittar något sätt att lyssna på våra poddar via Alexa, så dela med dig, så att vi kan tipsa andra! Vi vet ju ännu inte hur lång tid det tar innan vi löst detta, och vi behöver hitta alternativa sätt att lyssna.

    Vi beklagar detta problem!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    En uppdatering:
    Som du redan vet plockade Amazon i onsdags bort vår Alexa-skill på grund av att ”responses, metadata, and/or home card content must be presented in a language that is supported by Alexa. Currently, Swedish is not a supported language”.

    I torsdags laddade utvecklarna upp en ny version, där vi inte längre skickar någon information i de "home cards" som visas upp i webbgränssnittet och på enheter med skärm. Titel och beskrivning av program eller kanal saknas alltså. Vi vet inte om den förändringer är tillräcklig, men hoppas.

    Denna nya version är under review. Det brukar ta fyra till sex arbetasdagar för Amazon att godkänna eller avslå, så snart vet vi mer!
    Annika Webbmaster
  • Ny uppdatering, och en trist sådan:
    Vi har nu fått ett svar från Amazon om hur det går för dem att se över vår nya version av detta skill, och det tar längre tid än befarat:
    Results should be available by 3/01/2019, 2:12 PM. It is taking more time than anticipated to review your skill. We are working diligently to review your skill by the newly updated date. Thank you for your understanding.

    Alltså, svar (avslag eller godkännande) från Amazon är utlovat till senast klockan 14:12 den 1 mars ... Jag hoppas att svaret kommer tidigare än så och att vi får godkänt, men vi vet inte själva om det räcker med att vi rensat bort en del skriftlig respons, eller ifall det bryter mot deras regler att nästan allt vårt "ljudande innehåll" är på svenska.
    Annika Webbmaster
  • Tack Annika,
    Amazon hjulen snurrar långsamt, förutom att plocka bort skills utan förvarning!
    Håller tummarna för den 1/3.

    Jag undrar hur alla Franska, Tyska, Spanska osv radiobolag gör för att komma runt Amerikanskt diktat?
    Det borde vara Amazon som anpassar till dom länder dom säljer Alexa enheter till! EU domstol???
  • Hej igen!

    Vårt nya skill är inte heller godkänt av Amazon:

    Thank you for the recent submission of your skill, Swedish Radio.

    Your skill submission has failed the certification process. We’ve included a description of the issue(s) and steps to reproduce below.

    Och sedan mynnar det ut i samma som innan:

    Your skill does not meet the necessary requirements for Alexa skills. Responses, metadata, and/or home card content must be presented in a language that is supported by Alexa. Currently, Swedish is not a supported language.

    Tråkigt.
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika,

    Varför inte göra som dom kräver "content must be presented in a language that is supported by Alexa". Kanske då engelska är mest lämpligt språk.

    Med vänlig hälsning,
    Tommy
  • Hej!

    Vi laddade tidigare i veckan upp en ny version av vårt skill Swedish Radio som nu är godkänd!

    Lyssnaren Olle har berättat att det fungerar hos honom, och jag hoppas att ni andra inte stöter på några svårigheter.

    Det är skönt att vara på banan igen ...
    Annika Webbmaster
  • Hej,

    Fungerar nu utmärkt! Tack!

    Mvh
    Tommy
  • Så bra!

    Trevlig helg
    Annika Webbmaster
  • Jätte bra Annika.
    Bara det med Östgötska nu igen! 😀

    Vi får Uppland oftast eller Gotland om vi lägger till Am eller Engelska uttal!
    Samma med våra två Amazon Echo Dotar och våra Sonos Ones.
    Aldrig Östergötland!

    Vi har också provat med vår Svensk adress och postnr / Europa.
    Vi fyller i car history varje gång och hoppas att Alexa / Skillen lära sig..
  • Lycka till!

    Annika Webbmaster