Swedish Radio på spanskt Amazon-konto?

Hej!

Hos mig har det aldrig gått att aktivera swedish radios skill. Anledningen därtill är att Amazon inte tillåter att jag laddar ner skillen då jag har ett konto på Amazones, alltså ett spansk konto. Finns det något sätt att fixa det?

Kommentarer

  • Hej Xavier!

    Eftersom vår skill är engelskspråkig, behöver du byta språk i Alexa.

    Jag är inte säker på om den metod som beskrivs här fortfarande går, sidan är från 2018, men här tipsar de om att ändra en inställning som kallas "Content and Devices" för att koppla ett konto till amazon.com istället för amazon.de:
    One Simple Trick To Let Your German Amazon Echo Use English Skills

    För dig borde det gå att på motsvarande vis växla från amazon.es. Problemet med en sådan manöver är att du då inte längre kan använda de spanska tjänsterna, så om du vill göra det, behöver du växla tillbaka igen.

    Jag skulle tro att det är enklare att lyssna på vårt innehåll via Tunein Radio, som bör finnas på spanska.

    Jag kollar om de kolleger som utvecklat skillen känner till något bättre sätt.
    Annika Webbmaster