sverigesradio.se saknar bilder

Hej. Er hemsida visar sedan länge inga bilder när manbesöker den. Har provat via både dator och olika mobiltelefoner med samma resultat. I övrigt funkar uppspelning osv som det ska.. Tillfälligt fel hos er?

Kommentarer

  • Hej
    Hur länge är länge?
    Är du på wifi på mobiltelefonerna - och blir det i så fall skillnad om du använder mobildata?

    mvh
  • Ja på Wi-Fi. Men igår testade vi med mobildata också. Samma sak. Men efter att ha laddat om sidan 3 ggr så kom nån enstaka bild, och efter ytterligare en gång kom alla bilder. Alla andra sidor fungerar, bara just Sverigesradio laddar inga bilder. Fattar ingenting.
  • Bra att det verkar ha löst sig.

    Hör av dig om det finns några kvarstående problem.

    Vi har gjort en del tekniska förändringar kring hur bilderna hämtas och av något skäl blockerades bilderna därför tillfälligt hos dig.
    Annika Webbmaster
  • Hej. Det är inte fixat. Bilderna på webbsidan visas inte på datorn. Vi har kontrollerat alla inställningar, stängt av och slagit på tracker och annonsblockeringar, avaktiverat antivirus. Inget hjälper. Vi har även provat en annan webbläsare för att utesluta att felet låg i Safari om den kanske hade kört nån ny uppdatering som innehöll någon form av blockerade.. Det fungerar i telefonen som är ansluten på samma nätverk..

    Bifogar bild på hur hemsidan ser ut.
    Och en bild på meddelandet som kommer upp om jag väljer att visa bilden i en ny flik, samt att om jag väljer att visa sidan ändå så får jag bara meddelandet "400 Bad request".
  • Använder Mac OS Catalina 10.15.7 om det hjälper?
  • Certifikatet för static-cdn.sr.se är giltigt när jag kollar:

    Testa att ladda om sidan med kommando + R vilket läser om sidan mer i grunden än en vanlig "ladda om-manöver".

    Om det inte hjälper, så testa att starta om routern och se om det gör någon skillnad.

    Annika Webbmaster
  • Hej, Gjorde som du skrev å nu e bilderna tillbaks! 😁 Tack för hjälpen 🤗
  • Så skönt!

    Med fel vi inte kan återskapa själva, blir det ju lite gissningar vad som kan hjälpa, men nu vet vi att detta hjälper, om någon annan lyssnare har samma problem!
    Annika Webbmaster