Sveriges Radios app med MirrorLink?

går det att koppla sveriges radios app till min bil citroen c3 via  mirroilink eller ?

Kommentarer

  • Hej Christer!
    Vi har inte fått någon fråga om Mirrorlink tidigare, och jag är lite osäker på vad som egentligen fungerar. Någon Mirrorlink-anpassning finns inte för vår app idag. Inte heller anpassning för Android Auto eller CarPlay, två alternativa tekniker som vi har fått fler frågor om och som vi har kikat på:

    Efter att snabbt ha försökt sätta mig in i vad Mirrorlink, innebär, så verkar den tekniken låst till ett fåtal, om än stora, telefonmodeller (vissa Nokia-lurar, Samsung Galaxy och Sony Xperia Z-serien). Android Auto-tekniken är bredare, eftersom den bör fungera på alla modeller med rätt version av Android, så om vi väljer att lägga utvecklingsresurser på någon av dessa tekniker, ser jag det som mer troligt att vi skulle utveckla stöd för Android Auto.

    De tekniker vår app idag har stöd för när det gäller att delas till andra enheter, är Chromecast och Bluetooth.

    Enligt den här filmen, så verkar det dock vara möjligt att spegla alla appar (men kanske inte från alla telefoner som stöder Mirrorlink?):
    https://youtu.be/orR5QX3tJmg

    Annars, kan du se vilka appar som har stöd? Finns exempelvis Tunein, där du kan lyssna direkt på våra kanaler? Eller, om du hellre vill lyssna på avsnitt i efterhand, någon app som hanterar podcasts?
    Annika Webbmaster
  • Hej igen Christer!

    Det verkar, av det du skrev i din nya tråd, som om du aldrig såg att vi har svarat ...

    Hoppas att du har nytta av svaret om du kan se detta nu!
    Annika Webbmaster