Sveriges Radio Sonos problem

Hej! Jag har nyss skaffat Sonos, och tyvärr strular det en hel del att lyssna på just Sveriges Radio. Jag har lagt till Sveriges Radio i Sonos appen. Lyssnar väldigt sällan live utan på inspelningar, väljer program och lyssnar på det. I princip jämt så mitt i programmet (ganska exakt) så byts vad jag lyssnar på till nästa program i "listan" (antingen något jag har queue:at eller nästa program, t.ex. om jag lyssnar på dagens Studio Ett så byts det till gårdagens program, eller det jag lyssnade på senast).
Jag har Sonos Symfonisk från Ikea. Jag har också den nyaste versionen av Sonos app till Android.

Kommentarer

  • Hej Karin och förlåt för att du aldrig fick svar!

    Jag upptäckte av en slump att din fråga var markerad som "besvarad".

    Testa gärna en annan ljudtjänst (fungerar för poddar, men inte för musikprogram, tyvärr)! Här skriver andra lyssnare att de inte får detta fel om de lyssnar via Tunein, Spotify eller en app som heter Sticher:
    Sonos: spelaren hoppar fram en podd

    (Självfallet försöker vi se till så att vår egen tjänst fungerar, men tills vi löst det, så är det bra att känna till att det finns andra sätt att lyssna i Sonos)

    Trevlig helg - och förlåt igen för att vi missade att svara.
    Annika Webbmaster