Sveriges Radio Play: Vi felsöker direkt-lyssningen

I Play-appen är det problem att lyssna just nu, vilket troligen beror på en klocka på servernivå som har fel tidsinställningar, vilket sedan får följdfel.

Lyssna tills vidare via sverigesradio.se i telefonens webbläsare. Direktlyssning i Samsungs inbyggda webbläsare har dock andra problem (bristande stöd för vår teknik på webben), så Samsung-användare kan behöva använda en annan webbläsare, som Chrome.

Det går även, tills felet är löst, att lyssna på de direktlänkar som finns på vår sajt för enklare mobiltelefoner, mini.sr.se, som även fungerar i Samsungs webbläsare. Ljudströmmarna som används där går mot en helt annan server än den vi felsöker!
Annika Webbmaster

Kommentarer

  • Här hittar ni alla våra kanaler, inklusive Ekot sänder direkt:
    sverigesradio.se/kanaler

    Informationen om vad om sänds just nu är fel, men innehållet, det ni hör, är alltså korrekt på denna sida! Trots att det nu, klockan 9.30, står att det är sändningsuppehåll i Ekot sänder direkt, sänds alltså Statsministeromröstning
    Annika Webbmaster
  • Vi kommer nu att ändra inställningar så att klockan går korrekt. Det kan innebära att vi får korta avbrott och andra problem, men vi gör vad vi kan för att minska den risken.

    När vi ändrat detta kommer vi till att börja med inte att ha tre timmars arkiverad ljudström att spola i, så nu under förmiddagen kommer den funktionen inte att fungera (vilket förstås är ett mindre problem i sammanhanget).
    Annika Webbmaster
  • Karins problem har fått en egen rubrik:
    Avsnittet jag vill ladda ned spelas upp istället
    Annika Webbmaster