Sveriges radio play: klippta inlägg

Hej, lyssnar på ekot, ekonomiekot och vetenskapsradions nyheter varje morgon. Skulle vara bra med ett "nyhetspaket".
Sen är vetenskapsradions nyhetsinslag undantagslöst klippt i ändan, vilket är väldigt störande.

Kommentarer

  • Hej
    Du skulle kunna prova den nya funktionen att backa i direktsändning.
    Om klockan exempelvis är 0750 startar du direktsändningen av P1 i din smartphones Safariwebbläsare. Eller chrome för android om det passar bättre. Fäll ut spelaren och klicka på den blå linjen vid 0730 och lyssna därifrån. Då får du allt i ett svep. När du lyssnat färdigt kan du klicka på Direktknappen så kommer du till aktuell P1-sändning igen.
    Att Vetenskapsnyheterna är avklippta beror på att inspelningen är helt tablåstyrd medan programledarna ibland drar över lite, kanske för att starten blev försenad. Det finns manuella möjligheter att korrigera inspelningen i efterhand men de används inte alltid.
    Mvh