Sveriges Radio Play - autorotation på iPad?

Använder själv Sveriges Radio Play-appen på Android utan "rotationsproblem", men på föräldrarnas iPad autoroterar den inte, utan visas alltid i "porträttläge".
Är detta en begränsning i appen (i så fall vore det önskvärt med stöd för autorotation!) - eller tyder det på något problem med iPad:en, även om andra appar autoroterar utan problem?

Kommentarer

  • Hej Micke!

    Problemet ligger inte i dina föräldrars Ipad, utan i vår app, som helt enkelt inte har stör för detta.

    I och med att appen är byggd för att lyssna har vi ännu inte brioriterat att lägga resurser på det som måste till för att anpassa Ios-appen till landskapsläge (eller till Ipad överhuvudtaget). Vi är medvetna om detta, och finns över listan på "bra saker vi vet att lyssnarna önskar", men den listan är ju ... oändlig i princip.

    Tack för att du berättade att detta är viktigt för dina föräldrar och hälsa dem att jag önskemålet når fram till app-teamet!
    Annika Webbmaster
  • Tack för det, Annika!
  • Jo detta berör många många fler - däribland många som inte är vana vid smarta apparater och lätt ger upp inför ”konstiga” beteenden (sånt som inte stämmer med mönstret man börjat se) - som gör det svårt att lära sig logiken. I värsta fall gör en app som beter sig tvärtom att man tröttnar på apparaten också...
    I rätt hög grad är just dessa personer trogna SR-lyssnare och därmed potentiella app-ambassadörer.
    - Även jag som är mer digitalt härdad låter bli att använda SR-app på iPad eftersom den envist lägger sig på fel håll. Jag kan ju lyssna i datorn istället, men det kan inte den som bara har en iPad. Kanske just köpt för att äntligen komma åt t.ex. repriser som man jämt hänvisar till i vanliga radion.
    SÅ frustrerande.
    - Det vore fint om skärmbilden autoroterade, men vore mkt mer OK om den var låst i liggande läge (landskap) - kanske lättare att lösa?