Sveriges Radio Play - Android notis ligger kvar

Hej!
Snälla, kan ni lösa så man kan ta bort SR Play-appens notis?
Finns ingen som helst anledning till att den ska ligga kvar när ingenting spelas.

Om jag inte lyssnar på något så vill jag inte heller ha något ligga fastlåst i mitt notisfält.

Kommentarer

  • Det finns ett par alternativa förklaringar till att du ser en notis även om inget spelas.

    Är appen uppdaterad?
    I någon tidigare version av appen fanns det ett problem med envisa notiser som inte försvann som de borde. Det löstes dock i vintras eller så, men kan vara en förklaring.

    Vad har du för version av appen?

    Hur kom notisen dit?
    Om vi kan få veta vad som spelades för att spelarnotisen skulle dyka, upp så vore det jättebra för att kunna ta reda på om vi behöver förbättra något.

    Var det en push-notis du tryckte på? Är det ett avsnitt som spelat klart? Eller lyssnade du direkt på en kanal som du har pauserat?

    Hur tystnade appen?
    Om du själv stängde av ljudet: Hur gjorde du? Kontroller i notisen, knappar på ditt head-set, paus-knapp inne i appen, svepte du bort appen eller gjorde du på något annat sätt?
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Har du nya Android 11? Där har ett par kolleger stött på samma problem, och det visar sig att du själv kan ställa in om notisen ska visas eller inte när du inte lyssnar.

    Vi undersöker om vi på något vis kan göra så att Sveriges Radio Play får som grundinställning att bara visa notisen när appen spelar ett ljud.

    Hör av dig om du inte har Android 11.

    Annika Webbmaster