Sveriges radio play – på dator?

Hur laddar man ner appen Sveriges Radio Play till min  FASTA DATOR?

Kommentarer

  • Hej!

    Om det gäller den dator du skrev hit med, så finns det två olika appar - men ingen av dem heter just Sveriges Radio Play.

    Dels har vi vår egen Sveriges Radio-app, som du kan läsa om här:
    Sveriges Radio på Xbox, Windows 10 och Windows-mobiler

    Dels finns det en app som heter RadioStorm och som jag vet att många lyssnare är väldigt nöjda med:
    Ladda hem RadioStorm

    Det är inte vi själva som skapat RadioStorm-appen, utan en duktig privatperson, men programmen du hör är helt och hållet våra!

    Du kan även lyssna via vår hemsida, https://sverigesradio.se

    Hoppas att du är nöjd med något av dessa sätt!
    Annika Webbmaster
  • Hej, jag har en IMac, hur kan jag ladda ner SRPlay till datorn?

  • Hej
    Det finns ingen app för Mac.

    Mvh
  • Hej!

    Det stämmer att det inte finns något Sveriges Radio Play för Mac. Men det kanske egentligen inte är just Play du är ute efter, utan möjligheten att lyssna på våra program?

    Dels fungerar vår sajt sverigesradio.se bra på Mac och dels har finns det en enkel app med vårt innehåll som heter Radio i menyraden, som du kan ladda hem från Itunes här:
    Radio i menyraden

    Det är alltså inte vi själva som skapat den appen, men det du lyssnar på är det vi på Sveriges Radio som har skapat!
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Kan man lyssna på SR via chromecast?

    Undrar
  • Ja, det kan man!

    Vad vill du casta från och vad vill du casta till?
    Annika Webbmaster
  • Catherines fråga har fått bli en egen tråd:
    Kan jag exportera låtlistan från P2 Live till Spotify?
    Annika Webbmaster
  • Hur gör man då?
  • Berätta vad det är du vill göra!

    Är det från Mac-datorn du vill casta det som sänds just nu till dina högtalare av märket si, eller vill du casta program som redan har sänts från en Windows-dator till en stereoanläggning av märket så? För att ge en begriplig beskrivning behöver vi veta vad det är vi ska beskriva ...

    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Varför kan jag inte ta ner SRplay-appen (den svarta) till min Ipad; går ju bra med Iphone.
    Från Appstore alltså.
    När jag söker mä paddan kommer det upp en massa appar som inte går att identifiera.
    Vill inte ha nåt reklamskräp.
    Finns det nån annan fr SR där det kanske inte framgår vem som är utgivare?
  • Hej
    Appen är gjord för iPhone, men i om du i appstore väljer att även visa iPhoneappar så kan du ladda ner den till en iPad.

    mvh
  • Hur hittar jag Svenska ikoner-Micke Dubois den längre versionen?
    Och jag vill inte skaffa app till mobilen.
  • Hej Johan!!

    Detta avsnitt är 60 minuter långt. Är det rätt?
    Mikael Dubois - den egensinniga komikern

    I så fall: Trevlig lyssning!
    Annika Webbmaster
  • Hej kära P2-webbsupport

    Jag vill via 30-dagarsarkivet på P2 lyssna på Hugo Alfvéns Svit ur Bergakungen.
    Den sändes direkt från en konsert i Berwaldhallen den 15 mars. Nu vill jag lyssna på den igen.
    MEN .. när jag söker på Bergakungen får jag ingen träff, när jag söker på Alfvén får bara träff på hans Festspel, som sändes idag. När jag söker Berwaldhallen + alfvén får jag ingen träff. När jag söker på "30-dagars arkivet" för jag ingen träff.
    Hur ska jag bära mig åt för att hitta detta?
    Var finns 30-dagarsarkivet??

    Vänliga hälsningar
    Curt Carlsson
  • Hej Curt!

    Tablån brukar vara ett bra sätt att leta upp ett program om man som du vet när det sändes.

    Här är P2:s tablå för den 15 mars.

    Och där finner jag detta:
    P2 Live: Konsert med Sveriges Radios Symfoniorkester
    Albert Schnelzers första pianokonsert uruppförs av Sveriges Radios Symfoniorkester och pianisten Conrad Tao, som gästar Berwaldhallen för tredje gången ...

    Vår sökmotor är inte i klass med exempelvis Google. Jag tror att den begränsar sig till att söka på rubrik och ingress (vilket ofta räcker långt), så trots att några av de sökord du nämnde faktiskt står på sidan du ville hitta (Hugo Alfvén: Svit ur ”Bergakungen”), hittade vår egen sökmotor inte detta.

    Vi är medvetna om problemet, men att bygga en riktigt vass sökmotor skulle kräva alldeles för mycket resurser, som vi bedömer att vi inte kan avvara.
    Annika Webbmaster