Till senaste kommentaren

Kan inte öppna Sveriges Radio Play på Apple-tv

SR-ikonen finns på menyn på min apple-tv men det går ej att öppna, tror att det blev så efter någon form av uppdatering
Kent Hedbom Rapportera olämpligt innehåll
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Tack för att du rapporterade in det.

    Har det alltså fungerat tills nyligen?
    Annika Webbmaster
  • Ja det har fungerat utmärkt, men jag tror att det var efter en uppdatering av Apple-tv:n

    Hälsningar

    Kent
    Kent Hedbom
  • Du har inte upptäckt några andra tjänster som också fått problem?

    Jag frågade de kolleger som utvecklat appen om de hade någon idé om vad som är fel, och de svarade:
    Vi testade på vår Apple TV som har senaste versionen av operativsystemet (tvOS 13.0) och där verkar det inte vara några problem. Vi har inte släppt någon uppdatering av vår app på snart två år. Så det skulle vara intressant att veta vilken version av tvOS som Kent har

    På hemskärmen för Apple TV kan du se vad det är för tvOS om du går till Inställningar > Allmänt > Om

    Där kan du även se modell-nummer, något mina kolleger inte frågade efter, men som nog kan vara bra för oss att känna till när vi felsöker:
    Apples support: Identifiera Apple TV-modeller
    Annika Webbmaster
  • Operativsystemet är tvOS13.0 (17J586)

    Vänligen

    Kent
    Kent Hedbom
  • Modellen heter A 1842 (32GB)

    Vänligen

    Kent
    Kent Hedbom
  • Provade att hämta UR Play som jag inte hade tidigare, den appen gick att hämta och sedan gick den att öppna och använda, men SR Play finns ju redan och där finns bara "Öppna" om jag kunde ta bort den och hämta den igen kanske det skulle fungera. Men appen går inte att ta bort!

    Vänligen
    Kent
    Kent Hedbom
  • A1843 innebär att det är Apple TV 4K, och på den modellen ska det gå att avinstallera appar:
    Markera appen och håll ned Touch-ytan eller Välj tills appen börjar vibrera. Tryck sedan på uppspelnings-/pausknappen och välj Radera
    Flytta och dölja appar på Apple TV


    Annika Webbmaster
  • Tack för informationen, det gick alldeles utmärkt och nu har jag återinstallerat appen och jag har SR Play igen

    Vänligen

    Kent
    Kent Hedbom
  • Tack för att du berättade att det hjälpte!

    Då vet vi att vi kan tipsa om ominstallation ifall samma problem drabbar fler lyssnare.
    Annika Webbmaster

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.