Sveriges Radio på Samsung Internet

Jag brukar lyssna på P4 Plus (den enda kanal som inte ringaktar lyssnare över 50 år). Oftast lyssnar jag via Windows men ibland även via min Samsung Galaxy med Android 8.0.0. Sedan några dagar hör hör jag inget om jag använder Samsung Internet och det gäller samtliga SR-kanaler. Det ser ut som den sänder men inget hörs. Byter jag till exempelvis Expressen fungerar ljudet som vanligt. Sveriges Radio fungerar däremot om jag använder Chrome internet i stället för Samsung internet.

Och, snälla du, svara så att även andra än nördar förstår ... Jag läste svaren till frågorna om Chromeproblemen och förstod bara hälften.

Kommentarer

  • Hej
    Vi har problem med Samsung Internet som verkar komma och gå, och vi har haft problem med att återskapa det är, och att hitta exakt vad problemet är.

    Men vi håller just nu på och bygger om spelaren helt och hållet, och då kommer vi förhoppningsvis sluta få problem med just den webbläsaren, och jag hoppas att du kan lyssna via Chrome istället fram tills dess att vi blir klara med den.

    mvh
  • Tack för snabbt svar. Det går naturligtvis bra att använda Chrome, jag blev bara så förvånad när det slutade att fungera.
  • Hej! Jag får inte min Samsung att fungera på ljudet längre! tidigare så kunde sändningen brytas då och då . men nu får jag inget ljud överhuvudtaget trots crome som standard... Fler saker som jag kan testa? // Thomas
  • Hej Thomas!

    Lite beroende på vad det är du vill lyssna på, så finns det olika alternativ. Alla program och kanaler finns i vår egen app Sveriges Radio Play samt i en app som heter Lyssna, men där finns inte alla ljudklipp, så om du lyssnar mycket på enstaka nyhetsinslag eller liknande är det hemsidan som gäller.

    Och vi vill förstås förstå vad som blivit fel i Chrome oavsett ... Fungerar andra ljud i samma webbläsare? Testa någon kanal från kollegerna i Norge, NRK Radio:
    https://radio.nrk.no/

    Avbrotten har jag en idé om, nämligen att telefonen eller plattan stänger ned appar som ligger i bakgrunden för att den vill spara batteri och/eller mobildata. Berätta vilken Samsung-modell och version av Android det gäller, för Samsungs inställningar flyttar runt och om jag ska guida dig till rätt inställningar vill jag vara säker på att jag gör det på ett begripligt vis!

    Hoppas att vi dels snart kan hitta ett sätt för dig att lyssna utan avbrott och dels kan förstå vad som hänt med Chrome! (Ingen annan har rapporterat in just det felet, men under julen är kanske folk mindre benägna att rapportera in sådant.)
    Annika Webbmaster
  • Gunnar, om även du har fått något problem med Chrome, så berätta gärna, eftersom det är enklare att förstå problem ifall vi får olika beskrivningar av dessa!

    Jag hoppas förstås att allt fungerar som det ska ...
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika
    Jag har mest lyssnat via internetradio (stationär Radionette) men jag har inte haft några problem då jag använt Chrome. Jag testade din länk till NRK via Samsung Internet och det fungerade utan problem. SR fungerar dock fortfarande inte via Samsung Internet.

  • Tack!

    Bra att det inte uppstått något nytt generellt problem med Chrome på Android!

    Att vår sajt och Samsung Internet inte fungerar speciellt bra ihop är tyvärr ingen nyhet, och som min kollega Karolina skrev tidigare är det något som förhoppningsvis åtgärdas i samband med att vi bygger om spelaren.

    Gott nytt år!
    Annika Webbmaster