Play för Android: Vid avbrott startar avsnitt om från början

Hej.
Det finns en sak som stör mig något oerhört med Sveriges radio appen. Jag bor på landet å täckningen är inte optimalt överallt. Är jag ute och jobbar och börja lyssna på något program i efterhand och råkar komma utanför wi-fi eller täckningen så att programmet jag lyssnar på bryts blir det så att när jag får kontakt igen SÅ BÖRJAR PROGRAMMET OM FRÅN BÖRJAN!!!
Sen är det där problemet med att har man nästan täckningen, för lite för att sidan ska kunna laddas men tillräckligt för att appen ska försöka så kommer man ju inte åt de program man har laddat ner .... Varför måste man gå in i flygplansläge för att få fram sparat då? Varför kan inte det komma upp direkt medan sidan laddas i bakgrunden?

Kommentarer

  • Hej Martin!

    Det du beskriver håller jag med om verkligen inte är bra, och jag lovar att det inte är så appen fungerar hos de flesta besökare. Något fungerar helt enkelt annorlunda hos dig, men vad vet jag inte ännu.

    En sak som är fel är att appen inte hinner/får lagra information om var i avsnittet du är när det bryts, eller att den informationen raderas innan appen kan använda den!

     Där undrar jag ifall det kan bli bättre om du ändrar denna inställning:
    1. Tryck på Inställningar > Batteri
    2. Tryck på "trepunkts-menyn" och välj Undantag för energisparande. En lista över appar som inte är optimerade visas.
    3. Välj Appar och se till att Sveriges Radio Play inte är optimerad

    Även problem nummer två, med för dålig täckning för att sidan ska kunna laddas men tillräckligt för att appen ska försöka skulle kunna ha med samma inställning att göra, även om det mer låter som om data har raderats så att appen behöver ladda hem mer än den borde.

    Har du någon app installerad som ska "rensa onödig data" (exempelvis Clean Master)? I så fall bör du undanta vår app.

    Återkom och berätta om detta hjälpte!
    Annika Webbmaster