Susanne Björkman

Hej,
Jag letade efter program av Susanne Björkman och skrev in hennes namn i sökfältet på er sajt utan att få en träff. Jag hade förväntat mig en lista, sida eller liknande där hennes dokumentärer var samlade. Särskilt nu när hon nyligen gått bort… Jag googlade istället och fick denna länk:
https://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=909&grupp=17925

Hur kommer det sig att jag inte hittar den via sökfältet på er sajt?
Det är mycket märkligt. Jag tycker att det vore bra om det fanns en sida där alla program av samma person fanns samlade.

Kommentarer

  • Bra att du hittade den sidan via Google!

    Jag vill verkligen svara ordentligt på detta, men har inte möjlighet att lägga den tid jag skulle önska, eftersom vi är kort om folk på supporten på grund av sjukdom. Jag håller mig därför till korta svar på detta:

    Hur kommer det sig att jag inte hittar den via sökfältet på er sajt?

    Därför att vår egen sökmotor inte är i närheten av Google. De är experter på att söka, och vi kan inte utveckla en lika effektiv sökmotor som deras.

    Jag tycker att det vore bra om det fanns en sida där alla program av samma person fanns samlade.

    Jag håller med. Ett problem är att det är olika redaktioner och program som tillkommit under en längre tid, men helt klart behövervi bli bättre på att samla liknande innehåll på olika vis. Vi har massor av bra innehåll, och vi behöver hjälpa lyssnare att hitta det.

    De kolleger som arbetar med vår sajt mer övergripande är medvetna om behovet, men riktigt hur vi bäst löser det, håller vi på att undersöka. Att anställa folk som endast ägnar sig åt att tagga upp och samla ihop innehåll är en idé, men det blir för dyrt för lyssnarna ...

    Ett tidigare svar

    Men eftersom just Susanne Björkman och att det var problem att hitta hennes inslag var något som lyssnaren Ingrid frågade om för ett år sedan, så länkar jag till det jag då svarade:
    Sökfunktioner

    Sedan det svaret skrevs har vår sökfunktion byggts om något, och en del saker är enklare, men en viktig sak har försvunnit. Den del av mitt svar som ligger under mellan-rubriken Vår egen sökfunktion: Bara P1 Dokumentär, är inte aktuell längre.

    Läs gärna igenom mitt tidigare svar och återkom, för jag vill gärna förklara detta bättre! Att det ska gå att hitta vårt innehåll är enormt viktigt!
    Annika Webbmaster