Super bra hemsida plus app!

Hej! Ville bara säga att jag verkligen är positivt överraskad av nya hemsidan och framför allt appen! Vägrade först att uppdatera från den äldsta appen efter att ha testa version 2 men denna app är nog den bästa jag sett. Allt från färger, typsnitt och gränssnitt känns helt perfekt! Så skadar det inte att den är snabb som attan och stabil också. Hemsidan är också bra, där har jag en förfrågan. När man listar program visar den bara några enstaka så får man klicka på "visa fler" (förstår syftet med det och tycker det är bra). Men jag skulle önska att det fanns en knapp brevid för "visa alla". Detta för att jag föredrar att söka på program/texter med ctrl f i webbläsaren eller så vill jag bara bläddra utan att behöva klicka på "visa fler" hela tiden.
Annars som sagt, super bra jobb!!!!

Kommentarer

  • Åh vad trevligt att du inte bara är nöjd, utan även återkopplar! (Jag har låtit mina kolleger ta del av detta, vilket sätter guldkant på denna heta måndag i Radiohuset.)

    Även ditt förbättringsförslag får de del av, men jag tror att det skulle kunna bli ytterligare en funktion som förvirrar en del av besökarna. Något vi får kritik för och som visar sig i användartester är att flera besökare tycker att det finns för många olika val och funktioner.

    Ett sätt att söka som kanske fungerar för ditt syfte är att, när du är inne på det program du vill söka på, använda vår sajts inbygda sökfunktion och i söket sedan använda en filtreringsfunktion.

    Som exempel vill jag söka efter "Palme" på P3 Dokumentärs sida.
    1) Jag går till P3 Dokumentär:
    http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?progr...
    2) I sökrutan uppe till höger skriver jag Palme och klickar sök. Jag kommer då hit:
    http://sverigesradio.se/sida/sok.aspx?q=palme&p...
    (Sökresultat från hela sverigesradio.se, med Ekot, SR Minnen m fl)
    3) Jag bockar för att jag vill söka inom P3 Dokumentär och klickar på sök igen. Då hamnar jag här:
    http://sverigesradio.se/sida/sok.aspx?q=palme&p...
    (Sökträffar med "palme" från P3 Dokumentär)

    Om jag vill kan jag dessutom sortera dessa träffar efter senaste i stället för att sorrtera efter relevans.

    Kan det sättet att filtrera våra sökträffar efter program i viss mån kompensera för att du inte kan "visa alla" och söka med ctrl f?

    Trevlig sommar!

    Annika Webbmaster
  • " Bit för bit" programmet i program 2 är det roligaste och mest lärorika på länge Man hör underbar musik och glada människor. Jag önskar fler av liknande slag. Och såå spännande och humoristiskt.

  • Kul att du gillar det! Jag ska se till att redaktionen får se ditt beröm! 😀