Studiecirkel/kulturprogram

Hej, jag arbetar på ett studieförbund. Är det möjligt för oss att tillsammans i en grupp lyssna på t ex en P3-dokumnetär för att sedan i gruppen diskutera det vi har lyssnat på? Är det något med upphovsrätter eller annat som skulle göra att vi inte får spela upp den i gruppen?

MVH Maria

Kommentarer

  • Hej Maria!

    Bra att du kollar upp detta innan!

    Jag hittar denna information, där framförallt stycke två kan vara viktigt:
    Vad får jag göra med nedladdat material?
    De program, klipp och poddar som finns på sverigesradio.se och i apparna för nedladdning får endast användas för privat bruk. Det betyder att du inte kan dela det vidare och inte heller tillhandahålla det för nedladdning på en egen sajt, blogg eller annan tjänst.

    Önskar du använda Sveriges Radios inspelningar i offentliga eller kommersiella sammanhang behöver du ett särskilt tillstånd. Skriv till oss på licensiering@sverigesradio.se eller ring 073-950 96 34.
    Hoppas att det löser sig enkelt!
    Annika Webbmaster