CarPlay-problem

Efter en uppdatering av er app fungerar inte den automatiska uppkopplingen i bilen när jag streamar t.ex. P4+. Jag måste starta appen i moben när jag kommer in i bilen för att få igång streamingen. Har fungerat tills sista uppdateringen av appen, ej sedan dess. //Mvh.

Kommentarer

  • Hej Conny!

    Nu är Play 20.3.1 ute i Appstore. Vi har åtgärdat buggen där ljud inte startades från CarPlay om inte appen var igång på telefonen först.

    Vi har även lagt till mer innehåll för CarPlay och förbättrat gränssnittet.

    Trevlig helg!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen. Det fungerar fortfarande inte, jag måste starta i moben först.Dessutom rullar inte låt titeln heller och det har den ju gjort tidigare. Vad kan det vara? Någon gång kan en låt titel dyka upp men den rullar inte och helt fel titel, efter några minuter så försvinner den igen.
    Tacksam för hjälp.
    // Conny
  • Har du alltså uppgraderat appen?

    Vad har du för telefon (modell och version av Ios)?
    Annika Webbmaster
  • Hej.
    Jag har tagit bort SR appen och lagt in den igen. Jag har en annan app, Book Beat där jag lyssnar på ljudböcker och den startar upp direkt när jag startar bilen. SR appen har fungerat tills sista upp dateringen kom. Jag har tagit bort min mob. i bilen och lagt in den igen också.
    Jag har en Iphone 6S och det har ju fungerat.

    MVH
    Conny
  • Hej igen.
    Nu tog jag bort SR appen igen i moben och la in den på nytt, gick ut i bilen och då kopplade den upp direkt, men låt titeln visar en annan låt än den som spelas och den ligger fast hela tiden, den byter inte när nästa låt spelas. Ett fel mindre nu iaf.

    MVH
    Conny.
  • Hej Conny och förlåt det sena svaret!

    Kvarstår problemet med fel information i CarPlay?

    En annan lyssnare har rapporterat in liknande fel:
    Kopplar jag in telefonen Iphone Xs i bilen Skoda Superb -16 blir felet att jag kan byta program och bytet är ok men bakomvarande text om vilken radio som spelas hänger inte med, gör jag däremot en omstart av telefon brukar det fungera.
    Vad har du för CarPlay-anläggning?
    Annika Webbmaster
  • Hej.
    Jag har en Iphone 6S och bilen är en Volvo V40 CC.
    Om jag startar om telefonen innan jag ska åka så brukar det fungera men annars inte.

    Mvh Conny.
  • Hej!

    Idag har vi släppt version 20.4.1 av appen, där vi åtgärdat ett problem med krascher i CarPlay. Jag tror att det du beskriver är en del av det problemet, men helt säker är jag inte.

    Denna nya version rullas dock ut extremt långsamt (kanske till någon procent av app-användarna), eftersom vi inte vill göra något som kan påverka möjligheten att lyssna under rådande läge. Med de automatiska uppdateringarna kommer det alltså att dröja innan de flest av er får den nya versionen av appen.

    Om du själv går in i AppStore, kan du manuellt uppdatera till denna version, och för dig som har problem med CarPlay, är det absolut något jag rekommenderar!
    Annika Webbmaster
  • Hej.
    Hur uppdaterar jag manuellt? Hittar inte det!

    Mvh
    Conny
  • Jag hittade inte heller själv först. Du måste gå in på appen i AppStore. När du kommer till vyn där det finns en knapp "Öppna", ska du inte trycka på den, utan där jag markerat.

    Då kommer du till en vy där du kan välja att uppdatera!

    Hoppas att detta gick att följa - och att det hjälper!

    Annika Webbmaster
  • Hej.

    Jag slänger ut appen (stänger av den alltså) och hämtar den igen innan jag ska iväg med bilen då fungerar allt som det ska annars kommer inte låt titel att fungera.
    Jag har uppdaterat appen som du skrev men ändå .........

    Mvh
    Conny