Streaming-problem augusti 2019

De första inläggen skrevs i tråden Hackar, låser sig som rör ett annat problem. Inläggen och har flyttats för att förenkla felsökningen för båda problemen.

Jag har provat sonos samt blåtand eller bara iPhone, men det hackar och låser program konstant oavsett metod

Kommentarer

  • Torbjörn: I den här tråden diskuterar vi problem just för Android, det blir enklare om vi håller iOS och Android separata. Här finns en tråd som jag tror är mer relevant för din felrapport: https://kundo.se/org/sverigesradio/d/play-appen-slutar-att-spela-efter-ett-tag/
  • Hej!
    När jag har lyssnat på sommar i dag, blir det korts avbrott 10-15 s. Tiotal ggr per minut.
    Jag använder appen och har en iPhone 6 med senaste uppgraderingen installerad.
    MVH
    Bosse
  • Teknikerna tror de har hittat problemet och jobbar med att lösa det.

    mvh
  • Hej
    Jag tror det är löst på hälften av vår miljö än så länge - så råkar man hamna på fel sida så kan felen fortfarande uppstå.

    mvh
  • Hej,
    Det verkar som problemet är löst.
    Lyssnat på flera program i dag allt har funkat perfekt.

    Bosse

  • Torbjörn:
    Fungerar allt som det ska nu? Jag misstänker nämligen att det du rapporterar in beror på ett fel vi hade med vår streaming, ett fel som nu är löst.

    Bosse:
    Skönt att det bara var tillfälligt! Hör av dig om det blir nya problem.
    Annika Webbmaster
  • Hackar (=avbryts) och börjar om, hela tiden! Väldigt irriterande! Var så här för några veckor sedan! Då fixades det!
    Idag är det 29 augusti och klockan är tjugo över åtta. Det har hållit på från i alla faa
    Ll klockan sex!
  • Hej
    Problemet ska vara avhjälpt nu.

    mvh
  • Hej

    Jag har fortfarande problem med hack/avbrott i min streaming, mest livesändningar men även efterhandslyssningar. Lyssnat via appen i iPhone och iPad. Har uppdaterat appen precis nu, 31 augusti. Känns som hacken hoppar fram programmet några sekunder eller repeterar tillbaka. Vansinnigt irriterande, måste stänga av.
  • Har liknande/samma problem. Försökte streama Naturmorgon i morse och plötsligt stoppar utsändningen bara upp eller så hoppar sändningen tillbaka allt mellan några sekunder upp till en minut. Så där håller det på. Det har inget att göra med min mobil eftersom min fru har samma problem. Har också testat att byta mellan mobilnät och wifi men problemet kvarstår. Hade f ö precis samma problem förra lördagen när jag skulle lyssna på Naturmorgon.
  • Hej
    Samma problem som var i fredags morse uppstod även i lördags, och det åtgärdades under dagen.

    mvh
  • Tack för svar. Det verkar som det är ett återkommande problem. Eller har det åtgärdats för gott nu?
  • Hej
    Problemen som beskrevs här i tråden hade helt olika orsaker - men för lyssnaren så yttrade de sig väldigt likt.

    mvh