Streaming app med era program och min musik

Hej Systemutvecklare.
Har diskuterat med min lokalradiostation varför deras kanal nu mera svämmar över med amerikansk skräpkultur och tjatiga "hits".
Gillar "Pratradio" men vill ha den varvad med lite kvalitativ musik och eftersom P3 blev ett träsk av hip hop, R n`B och blöj-pop så flyttade jag över till P4 för 4-5 år sedan. Men nu börjar även P4 likna de vedervärdiga reklamradiokanalerna så det verkar som man blir tvungen att flytta vidare till P1 eller köra spotify på heltid för att slippa skit musiken.
Jag vet att jag kommer sakna det lokala materialet som jag uppskattar mycket men för att slippa kräkreflexerna 3-4 ggr per arbetsdag när Justin Biebers vidriga stämma dyker upp i radion så känns det som att lokalradion får stryka på foten.
Har pratat med flera lokalradiolyssnare som oxå märkt av detta och ogillar kvalitetssänkningen i P4, så jag är inte ensam.
Har diskuterat en lösning med mina mer programmerings kunniga vänner.
Kan Ni inte implementera stöd för Spotify och liknande tjänster (Vet att andra appar lagt in dem som tredje part i sina appar. tex i DJ appen djay ( https://www.algoriddim.com/ ).
Då kunde man få njuta av era lokala sändningar med ens favorit playlist och slippa kloakmusiken Ni envisats med att spela de senaste åren.
Dessutom borde Ni ju slippa betala royalties för musiken efter som det är jag själv som spelar den i Spotify. Jag vet ju att ni publicerar poddar utan musik så det borde ju inte vara några problem att implementera andra musikströmmar i programmen.
Henrik Dentura Karlsson
P4 Kalmar lyssnare (än så länge)

Kommentarer

  • Hej Henrik!

    Jag ser till så att ditt förslag når fram till utvecklarna, men tror inte att det kommer att vara något vi själva kan prioritera att lägga resurser på.

    Det är dock fritt fram att bygga appar med vårt innehåll, så länge dessa inte skadar Sveriges Radios oberoende eller trovärdighet, vilket det du föreslår naturligtvis inte gör!

    Om du har vänner som är bra på att programmera, kanske de kan sätta ihop den tjänst du efterlyser? Här finns vårt öppna API, vilket är lite som en "byggsats" för utvecklare att använda för att ta fram fiffiga tjänster med våra kanaler eller avsnitt:
    Öppet API
    Annika Webbmaster