Skärmlåset stoppar P3 (win10 Nokia tfn)

Ljudet stoppar så fort skärmlåset går in.
Förslag på hur jag ska lösa det?
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Under inställningarna för Sveriges Radio Play under rubriken Appar ska det gå att ställa in att bakgrundsdata ska tillåtas. Det kan också finnas en inställning som stänger appen när skärmen låsts. Dessa inställningar brukar man hitta via underrubrikerna Mobildata och/eller Batteri.
  • På Windows 10 använder du förstås inte den appen... men det borde finnas liknande inställningar för att låta den app det handlar om att gå i bakgrunden även när skärmlåset går in.
  • exempelvis
    Settings -> Privacy -> Background apps -> Tillåt appar att köra i bakgrunden!
  • Kollade app rättigheter jösses! ALLT hadde rättigheter å köra under låst skärm, det har säkert ändrats vid någon på tvingad uppdatering..suck.
    Jag kör edge som browser och den har rättigheter, men fungerade tydligen iaf inte.
    Nu hämtade jag sr appen. Så nu fungerar det som tänkt.
    Bästa svaret
  • Huvudsaken är att du kan lyssna!
    Vilken version på appen får du om du har Windows 10? Trodde inte ens att den fanns eller fungerade längre i det falllet.
  • René:
    Bra att du fann den appen och att den fungerar som den ska!

    Supporter:
    Vi har en ny Windows-app sedan i sommar, vilket vi inte gått ut mer speciellt tydligt. Det är en så kallad Universal Windows Platform-app som mina kolleger har skrivit lite om här:
    Lyssna på Sommar i P1 på din Xbox (Utvecklingsbloggen)

    Den appen heter Sveriges Radio och är bättre än den app som hette Sveriges Radio Play för Windows phone som vi tidigare har haft.

    Annika Webbmaster
  • Annika Webbmaster