Stora tomma ytor, jättebilder och lite liten text?

Sidorna har jättestora tabeller, ramar och bilder och väldigt lite och dessutom liten text ändå är det massor med tomt vitt utrymme över allt på skärmen? Vad har hänt?? Vet ni om att det ser ut så? Mycket svårt att läsa numera, man får hålla på rulla upp och ner hela tiden?

Kommentarer

  • Hej, har du möjlighet att ta ett skärmklipp och bifoga här?
  • Ett exempel. Massor med tomt utrymme helt i onödan och bilder hamnar konstigt.

    När man ändrar från 100% till 50% ser man att man verkar ha hamnat på era mobilsidor egentligen? Men då går inget att läsa för det blir så litet.
  • Detta är den nya designen för våra avsnittssidor.

    Och menar du om du zoomar ut hela sidan till 50%?
    Eller om du ändrar webbläsarfönstret?
  • Med zoomar menar jag zoomar, ändrar läsarens skala i dess förinställda steg. Ni har uppenbarligen designat primärt för mobiltelefoner. Ändå har ni responsiva element?

    Jag vet att det är en svår teknik eftersom så få lyckas men har ni försökt utnyttja hela skärmen på PC och anpassa bildstorlek samt textpresentation?

    Kort: Vad är bättre med den nya designen och för vem?
  • Hej
    Jag har framfört dina kommentarer till vår designer.